Advertisement

ACEA
Home Piaţa auto Industrie auto ACEA: Constructorii auto europeni vor pierde 4,3 mld. euro în 3 ani la exportul vehiculelor electrice în Regatul Unit

ACEA: Constructorii auto europeni vor pierde 4,3 mld. euro în 3 ani la exportul vehiculelor electrice în Regatul Unit

Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA) a solicitat Comisiei Europene să acționeze de urgență pentru a preveni impozitarea vehiculelor electrice comercializate între UE și Regatul Unit începând cu ianuarie 2024.

”Dacă nu se acționează, se va aplica un tarif de 10% la exporturile UE de vehicule electrice către Regatul Unit – cel mai mare partener comercial al său. Acest lucru ar putea costa producătorii de vehicule din UE 4,3 miliarde de euro în următorii trei ani, reducând posibil producția de vehicule electrice cu aproximativ 480.000 de unități, echivalentul producției a două fabrici de automobile de dimensiuni medii”, a transmis ACEA.

Potrivit organizației, conform unor „reguli de origine” mai restrictive, care se vor aplica din ianuarie, singura modalitate de a evita aceste taxe va fi aprovizionarea cu toate componentele și unele materialeimportante pentru baterie din UE și Marea Britanie. Dar acest lucru este practic imposibil de realizat astăzi, bateriile pentru vehicule electrice fiind produse în China.

Conform acordului comercial convenit când Marea Britanie a părăsit blocul comunitar, 45% din valoarea unui vehicul electric vândut în UE trebuie să vină din Regatul Unit sau din UE din 2024, pentru evitarea tarifelor.

„Creșterea prețurilor de consum la vehiculele electrice europene, chiar în momentul în care trebuie să luptăm pentru cota de piață în fața concurenței internaționale acerbe, nu este mișcarea potrivită – nici din punct de vedere comercial, nici din punct de vedere al mediului”, a declarat Luca de Meo, președintele ACEA și președinte și CEO al Grupului Renault. „Vom preda efectiv o parte din piață producătorilor globali”.

„Europa ar trebui să-și susțină industria în tranziția net-zero, așa cum o fac alte regiuni, fără a o împiedica”, a adăugat de Meo. „Există o soluție foarte simplă și simplă: extindeți perioada actuală de introducere a regulilor bateriei cu trei ani. Îndemnăm Comisia să facă ceea ce trebuie”.

ACEA a reiterat că se fac investiții masive în lanțurile europene de aprovizionare cu baterii, dar este nevoie de mai mult timp pentru a respecta regulile de origine.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Fonduri prin PNRR pentru secțiunea Leghin – Târgu Neamț, parte din Autostrada Unirii A8

Constructor desemnat pentru tronsonul Boiţa – Avrig – Mârşa, parte din Autostrada Sibiu – Făgăraş

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...

Bosch
Industrie auto

Bosch mizează pe modelul învățământului dual și crește numărul oportunităților pentru elevi

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, aniversează peste zece...

autonome
Industrie auto

Conducere autonomă. Renault, viziune pragmatică asupra tehnologiei

Compania franceză are viziuni diferite privind implementarea conducerii autonome. În cazul autoturismelor,...