Cea de-a patra ediție a concursului ”Mecanicul Anului” a avut loc pe 6 noiembrie, la Willbrook Platinum Center, București. Pentru prima dată, concursul ”Mecanicul Anului” a avut 3 categorii: vulcanizare, mecanică și diagnoză.
După examenul susținut online, în perioada 15 septembrie – 25 octombrie, de peste 1.500 de concurenți, finala concursului ”Mecanicul Anului 2014” a debutat cu examenul teoretic scris, la care au participat primii 100 clasați la proba de diagnoză, primii 50 de la mecanică și primii 50 de la proba de vulcanizare.
Cei mai buni dintre cei mai buni au ajuns în probele practice, sustinute în cadrul show-ului prezentat de Răzvan și Dani. Cei 10 concurenți calificați după proba scrisă au intrat la proba pupitrelor, unde au avut de răspuns la 40 de întrebări cu 3 variante de răspuns, iar, la final, primii doi clasați au intrat la proba practică.
Proba pupitrelor a fost urmată de finala de vulcanizare. 10 concurenți au dejantat, jantat și echilibrat o roată. Cel care termina în cel mai scurt timp pleca acasă cu 1.000 de euro și titlul de “Vulcanizatorul Anului 2014”. Câștigătorul a fost Adrian Dumitru, din Vaslui, care a terminat proba într-un timp record de 2 minute și 39 de secunde.
Proba de vulcanizare a fost urmată de finala de mecanică auto, unde cei 5 finaliști au trebuit sa înlocuiască plăcuțele de frână cu unele noi marca Textar, pe același tip de mașină: Audi A6. Cel care făcea schimbul cel mai repede câștiga premiul de 2.000 de euro și titlul de Mecanicul Anului 2014. Câștigătorul a fost Petru Borbely, din Cluj, care anul trecut a fost și marele câștigător al ediției ”Mecanicul Anului 2013”.
Finala de diagnoză a fost punctul culminant al concursului. Cei doi finaliști clasați după proba pupitrelor se luptau pentru marele premiu: un Hyundai i20. Ei au trebuit să găsească eroarea indusă de profesorii Școlii pentru Mecanici AD Auto Total, eroare identică pe cele două mașini Hyunday i20. De asemenea, după identificarea erorii, concurenții au trebuit să repare mașina pe care au lucrat și să o pornească fără ca martorii bordului să se aprindă.
Cel care a reușit să pornească mașina în cel mai scurt timp a fost Laurențiu Mihalache, din Timișoara, care a plecat acasă cu marele premiu și cu titlul de “Mecatronistul/Diagnosticianul Anului 2014”. Locul 2 a fost ocupat de Malan Radu, din Oradea, care a câstigat un Ipad 4, ca premiu de consolare.
Probele au fost încărcate de emoții, concurenți neștiind dacă au trecut mai departe decât în momentul în care erau chemați în scenă de Răzvan și Dani, care i-au și încurajat, dar și provocat pe concurenți. Până în acest an, concursul avea o singură probă, cea de diagnoză. ”Mecanicul Anului” este la cea de-a patra ediție, prima având loc în 2010, fiind rganizat de AD Auto Total și Școala pentru Mecanici AD Auto Total.
”Mecanicul Anului e un proiect singular în România, conceput de AD Auto Total din dorința de a ajuta îmbunătățirea proceselor de reparație și mentenanță ale vehiculelor, de educare și instruire a mecanicilor din România, de echipare și utilare a service-urilor la standarde corecte pentru un raport preț/calitate corect în piața actuală” (George Staicu – Director de Vânzări AD Auto Total)
AD Auto Total a premiat performanța pentru toate probele concursului astfel:
- Premiul pentru secțiunea ”Vulcanizare”: 1.000 de euro
- Premiul pentru secțiunea ”Mecanică Auto”: 2.000 de Euro
- Marele premiu acordat la secțiunea Diagnoză Auto: o mașină Hyundai i20
Eveniment realizat cu suportul: Mann Filter, KYB, Textar, Castrol, Federal Mogul, Delphi, Delco Remy.
Programul Academia Auto – Școala pentru mecanici auto AD Auto Total organizează cursuri de formare care pun accent pe partea practică, analizând în profunzime sistemele generice încorporate în diferite modele ale diferitelor mărci de mașini și oferind soluții detaliate ale componentelor și ale părților sistemului, ale funcțiilor și poziționării acestora. În cadrul acestor cursuri, mecanicii se confruntă cu situații reale, fiind obligați să învețe să lucreze cu instrumente de diagnostic, pentru a obține cunoștințele care să permită efectuarea procedurilor necesare reparării defectelor.
Comentați?