5 mari tendinţe în administrarea flotelor

Singurul cuvânt de ordine al anului 2014 în sectorul transporturilor a fost şi este: Optimizare! Practic, indiferent de tipul de activitate derulată în cadrul unui business, prioritate are îmbunătăţirea utilizării resurselor pentru reducea costurile şi eficientizarea operaţiunile.



Carol Rusell, manager pentru Europa de Sud în cadrul Mix Telematics, lider mondial în soluţii pentru managementul flotelor, prezintă nu mai puţin de 5 tendinţe care marchează atingerea obiectivului final al unei companii, competitivitatea.

Tendinţa nr.1 : Controlul costurilor combustibilului

Cheltuielile cu combustibilul pot depăşi 20% din costurile de operare ale flotelor de maşini. În condiţiile creşterii preţului petrolului, dar şi al fluctuaţiilor imprevizibile ale acestuia, companiile dezvoltă o cultură a economisirii, esenţială pentru supravieţuirea lor. Condusul defensiv, optimizarea rutelor, şi reînnoirea flotei de vehicule mai puţin eficiente sunt câteva dintre tehnicile şi soluţii utilizate în acest an pentru reducea la maximum posibil a consumului de combustibil.

Tendinţa nr. 2: Îmbunătăţirea stilului de conducere

Statisticile arată că, în 2013, doar 16% dintre conducătorii auto profesionişti din Europa au fost instruiţi pentru a-şi îmbunătăţi stilul de conducere. Această tendinţă are mari şanse să se inverseze în viitorul apropiat, deoarece companiile devin tot mai conştiente de impactul unui comportament neadecvat la volan asupra performanţei: creşterea consumului de combustibil, uzura rapidă a vehiculului, accidente numeroase. În schimb, un condus defensiv poate reduce semnificativ factura flotei, începând chiar cu poliţa de asigurare.

Tendinţa nr. 3: Vehiculele hibride

Departe de a fi o majoritară, cota de piaţă a vehiculelor hibride utilizate de companiile europene va continua să crească. Estimările arată că, în producţia mondială, ponderea vehiculelor hibride şi electrice va creşte de la 1,7% în 2011 la aproape 5% în 2016 şi 6,3% în 2020. Unul dintre factorii care vor alimenta acest avans sunt, fără îndoială, diferitele sisteme de stimulente fiscale, care au început să se aplice şi în România.

Tendinţa nr. 4 : Reducerea impactului asupra mediului

Transporturile reprezintă unul dintre principalele sectoare de activitate responsabile cu emisiile de gaze cu efect de seră. Potrivit datelor Băncii Mondiale, în România, contribuţia transporturilor este de 11% din totalul emisiilor, după cea a sectorului energetic (70%) şi a celui agricol (15%). Companile încearcă astăzi nu numai să reducă cât mai mult consumul de combustibil, ci să şi micşoreze emisiile de CO2 – unele din motive etice, altele, pentru a se conforma reglementărilor. În ianuarie 2014, Comisia Europeană a propus ca ţările din UE să-şi stabilească un obiectiv de reducere cu 40% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2030, comparativ cu nivelul din 1990. Companiile trebuie să se pregătească de pe acum pentru noile reglementări care vor urma.

Tendinţa nr.5 : Big Data

Odată cu apariţia noilor tehnologii mobile, administrarea parcului auto beneficiează de propriile Big Data, cu alte cuvinte de date păstrate şi prelucrate în cantităţi imense, datorită unor medii de stocare mai ieftine, unor metode de procesare mai rapide şi unor algoritmi mai performanţi. Bordul vehiculelor devine din ce în ce mai încărcat cu echipamente – de la soluţii telematice până la telefonul mobil al conducătorului auto. Toate transmit fără încetare mii de informaţii care sunt stocate în servere centralizate: poziţia, parcursul, viteza, comportamentul şoferului, etc. Aceste date pot fi analizate pentru adoptarea unor decizii mai bune, mai eficiente şi, prin urmare, mai competitive. În aceste condiţii, este de aşteptat ca „Big Data” pentru parcurile auto să înregistreze o creştere puternică în acest an.

(Articol publicat în revista AutoExpert Flote, luna octombrie 2014)

Adaugati comentariu