Advertisement

Arad-Oradea
Home Infrastructură A fost anunțat constructorul lotului 4 de pe Drumul Expres Craiova – Piteşti

A fost anunțat constructorul lotului 4 de pe Drumul Expres Craiova – Piteşti

Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, care construieşte loturile 2 şi 3 de pe Drumul Expres DX12 Craiova – Piteşti, va realiza și lotul 4 Coloneşti – Piteşti, a anunţat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă.

„Încă o veste bună pentru Drumul Expres DX12 Craiova – Piteşti – a doua pe această săptămână. Tocmai a fost anunţat câştigătorul pentru construcţia lotului 4 (între Coloneşti şi Piteşti), cu o lungime de 31,8 km. Este vorba de aceeaşi firmă românească care construieşte loturile 2 şi 3. Ca orizont de timp, contractul prevede 12 luni pentru proiectare şi 24 de luni pentru execuţie, iar perioada de garanţie este de 120 de luni. Îmi doresc ca procesul să nu mai fie tergiversat de alte contestaţii şi ca, în zilele următoare, CNAIR să semneze contractul cu antreprenorul”, a declarat Cătălin Drulă.

În urma finalizării procesului de reevaluare a ofertelor dispus de Curtea de Apel Bucureşti prin Hotărârea Civilă nr. 2127/2020, pronunţată la data de 16 noiembrie 2020 şi adusă la cunoştinţă Autorităţii Contractante în data de 28 decembrie 2020, în cursul zilei de miercuri, 24 februarie 2021, CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului având ca obiect „Proiectare şi Execuţie Drum Expres Craiova – Piteşti, Tronsonul 4”.

Astfel, potrivit CNAIR, ofertantul desemnat câştigător este Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade (cu SA&PE Construct – lider de asociere), cu preţul de 617,081 milioane de lei, fără TVA.

Durata contractului este de 36 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare şi 24 luni perioada de execuţie a lucrărilor. Perioada de garanţie ofertată este de 10
ani.

Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru construcţia Drumului Expres Craiova – Piteşti, Tronsonul 4, cu o lungime de 31,88 km.

Traseul acestui drum expres se desfăşoară pe teritoriul judeţului Argeş şi începe la sud de localitatea Lunca Corbului (km 89+300), traversează localităţile Albota şi
Costeşti, ocoleşte pe la sud localitatea Bradu, după care se racordează la Autostrada A1, Bucureşti – Piteşti, la km 121+185.

„Semnarea contractului de achiziţie publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestaţii şi respectiv după soluţionarea tuturor
contestaţiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”, menţionează CNAIR.

Potrivit Ministrului Transporturilor, situația lucrărilor pe Drumul Expres Craiova – Pitești este urmîtoarea:

  • Lotul 1 (17 km) are ca termen de finalizare anul 2022 . Săptămâna aceasta a fost emisă penultima autorizaţie de construire, pe aproximativ 5 km din tronsonul 1 (cel care începe la Craiova), care în total are 17 km. Deși contractul pentru acest lot este semnat de doi ani, până acum exista autorizație doar pentru aproximativ 9 km din cauza interferenței traseului din studiul de fezabilitate cu un câmp de sonde.
    Potrivit ministrului Drulă, acum se poate lucra pe mai bine de 80% din lungimea acestui tronson. În primăvară va fi emisă autorizația și pe ultimii 3 km (km 1+850 – km 5+000), după ce se finalizează exproprierile necesare.
  • Lotul 2 Balş – Slatina (40 km) – se lucrează cu peste 700 de oameni şi utilaje. Stadiul este de circa 60%, ceea ce înseamnă că lotul ar putea fi gata la final acestui an, conform promisiunii constructorului.
  • Lotul 3 Slatina-Coloneşti – constructorul român (acelaşi ca pe loturile 2 şi 4) face organizarea de şantier, iar în martie vor începe lucrările, care se vor finaliza tot în 2022.

”DX12 Craiova-Piteşti (121 km) este unul dintre principalele obiective la capitolul transport rutier, aflat în programul de guvernare. Anul acesta alocăm 760 de milioane de lei pentru acest proiect. Continuăm munca pe toate proiectele şi livrăm fapte, nu vorbe”, a adăugat ministrul Transporturilor.

 

CITEȘTE ȘI:

A apărut revista FLOTE AUTO, februarie 2021

Drumul Nordului, Baia Mare – Suceava, în dezbatere la CNAIR

Noi controale rutiere care au vizat autoturisme înmatriculate în alte state

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...