Advertisement

Baia Mare – Suceava
Home Infrastructură Drumul Nordului, Baia Mare – Suceava, în dezbatere la CNAIR

Drumul Nordului, Baia Mare – Suceava, în dezbatere la CNAIR

Miercuri, 24 februarie 2021, la sediul CNAIR, a avut loc o întâlnire între managementul companiei și parlamentari din județele ce vor fi traversate de viitoarea șosea rapidă, drum expres sau autostradă, Baia Mare – Suceava.

Conducerea CNAIR le-a comunicat celor prezenți stadiul fiecărui lot al acestui important proiect de infrastructură rutieră din România.

Astfel, pentru semnarea contractului destinat elaborării Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic necesare pentru lotul 1, Baia Mare – Bistrița, se așteaptă soluționarea contestației depuse după desemnarea câștigătorului procedurii de achiziție publică.

Semnarea contractelor pentru lotul 2, Bistrița – Vatra Dornei, și pentru lotul 3, Vatra Dornei – Suceava, este estimată în cursul lunii martie 2021.

“Avem nevoie de o nouă abordare în ceea ce privește organizarea procedurilor de achiziție publică și mai ales a modului de tratare a contestațiilor. Este nevoie să se scurteze timpul alocat de instanțele de judecată analizării respectivelor contestații pentru obiectivele strategice care vizează siguranța națională. Pe viitor trebuie să sprijinim prin initiațive legislative implementarea marilor proiecte, țînând cont de caracterul strategic al acestora.”, a declarat Mariana Ioniță, directorul general CNAIR.

Reamintim că Parlamentul a adoptat, în noiembrie 2020, proiectul de lege care aprobă obiectivul de investiţii „Autostrada Nordului”, cu un traseu mai lung decât cel al Guvernului, și anume Vama Petea – Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava.

Termenul de execuţie este de 4 ani de la data intrării în vigoare a legii, iar prevederile se aplică de la începutul lunii ianuarie 2021.

„Obiectivul de investiţii Autostrada Nordului se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene. Ministerul Transporturilor este ministerul responsabil pentru coordonarea realizării obiectivului de investiţii Autostrada Nordului. Termenul de execuţie a obiectivului de investiţii Autostrada Nordului este de 4 ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi”, arată proiectul adoptat de Parlament.

 

CITEȘTE ȘI:

Noi controale rutiere care au vizat autoturisme înmatriculate în alte state

Ford Craiova suspendă producţia de vehicule şi motoare pentru 8 zile

Piaţa mondială a anvelopelor auto va însuma 154 mld. dolari în 2027

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Timișoara-Moravița
Infrastructură

9 oferte pentru construcția primului lot al Autostrăzii Timișoara – Moravița

Antreprenori din România, Bulgaria, Italia, Turcia și Ucraina au depus 9 oferte...

a3 Ploiești - Brașov
Infrastructură

Compania Națională de Investiții Rutiere a preluat proiectul Autostrăzii A3 Ploiești – Brașov

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a preluat de la Compania Națională...

Târgu Frumos - Lețcani
Infrastructură

Autostrada Unirii A8. Licitație pentru construcția tronsonului Târgu Frumos – Lețcani

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a transmis, astăzi, spre publicare în...

Sibiu - Făgăraș
Infrastructură

A început construcția Autostrăzii Sibiu – Făgăraș. Circulația ar trebui deschisă în 2028

Antreprenorul turc Maykol a demarat construcția Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, pentru început...