Primul trimestru din 2024 a fost destul de delicat pentru grupul Volkswagen, rezultatele fiind în general în scădere. Cu toate acestea, în pofida acestui început de an dificil, constructorul auto german rămâne încrezător în capacitatea sa de a-și reveni din trimestrul al doilea.
Dacă 2024 reprezintă un an crucial pentru grupul Volkswagen, care intenționează să dezvăluie aproximativ 30 de vehicule noi pentru diferitele sale mărci, primul trimestru nu va fi un simbol al profitului, ci dimpotrivă. Din punct de vedere financiar, grupul german a înregistrat rezultate în scădere față de 2023, dar încă se așteaptă să recapete un avans pozitiv din trimestrul al doilea.
În orice caz, primul trimestru s-a încheiat și rezultatele pot părea îngrijorătoare. Profitul net a scăzut cu 20%, ajungând la 3,7 miliarde de euro, dar a rămas peste așteptările analiștilor, care au estimat doar 3,3 miliarde de euro. Cifra de afaceri a scăzut ușor (-1%), ajungând la 75,5 miliarde de euro. În ceea ce privește vânzările, Volkswagen a livrat 2,1 milioane de vehicule, în scădere cu 2% față de primul trimestru al anului trecut.
Printre mărcile aflate în dificultate, Porsche a înregistrat o scădere cu 14,8% a marjei operaționale, în timp ce Audi a fost lovit de întârzierile în livrarea motoarelor sale cu 6 și 8 cilindri, după cum a explicat Arno Antlitz, director de operațiuni și director financiar al VW, citat de Automotive News.
„Așa cum era de așteptat, rezultatele noastre din primul trimestru arată un început lent al anului. Rezultatele bune din luna martie și îmbunătățirea comenzilor în ultima perioadă sunt încurajatoare și ar trebui să aibă deja un impact pozitiv în trimestrul al doilea”, a declarat Arno Antlitz.
În pofida acestei perioade mai dificile, grupul Volkswagen își cuantifică ambițiile și se așteaptă în continuare să înregistreze o creștere cu 5% a cifrei de afaceri și o marjă operațională cuprinsă între 7 și 7,5%.
CITEȘTE ȘI:
Cum s-au schimbat tarifele și perioadele de valabilitate pentru roviniete
Comentați?