Importurile de vehicule electrice aglomerează porturile europene, astfel că mai mulți producători de automobile închiriază spații mari de depozitare pentru autovehiculele care nu și-au găsit încă un cumpărător.
Potrivit Automotive News, mii de vehicule importate sunt depozitate în prezent în mai multe porturi maritime europene, dintre care o mare parte provin din China.
Drept urmare, mai mulți producători de automobile au închiriat suprafețe mari în porturi, iar companiile de logistică închiriază și locuri de parcare suplimentare în afara porturilor.
„Această situație afectează în prezent toate porturile europene în care sosește un număr mari de vehicule”, a declarat Gert Ickx, purtătorul de cuvânt al administrației porturilor belgiene Anvers și Bruges, pentru publicația Automobilwoche.
Autoritatea portuară nu a dat cifre exacte, dar porturile sunt în prezent ocupate de mult mai multe vehicule decât în 2020 și 2021, a spus purtătorul de cuvânt.
Problema aglomerației are mai multe explicații. În primul rând, lipsa capacitățiilor logistice. Există încă o lipsă de camioane și mai ales de șoferi pentru transportul autovehiculelor, dar situația nu este nouă și a persistat încă de la declanșarea războiului din Ucraina.
O altă cauză, mai recentă, este scăderea vânzărilor de mașini electrice în Europa, în special în Germania, unde declinul este spectaculos.
CITEȘTE ȘI:
Acţionarii Stellantis au aprobat salariul directorului general Carlos Tavares, de 36,5 mil. euro
Ce cred românii despre factorii care influențează costul polițelor RCA
Comentați?