Advertisement

volvo
Home Piaţa auto Industrie auto După Stellantis, și Volvo iese din Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile

După Stellantis, și Volvo iese din Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile

Volvo Cars a anunţat că va părăsi, până la finalul anului, Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile, motivând diferenţele dintre obiectivul său de a ajunge la emisii zero şi strategia ACEA, principalul grup de lobby al industriei auto europene.

„Am ajuns la concluzia că ambiţiile şi strategia de sustenabilitate a Volvo Cars nu sunt pe deplin aliniate cu poziţia ACEA şi modul de lucru în acest stadiu. Prin urmare, credem că este mai bine să mergem deocamdată pe căi diferite”, a transmis constructorul auto suedez.

Volvo Cars s-a angajat ca până în 2030 întreaga sa gamă de maşini să fie complet electrică, depăşind obiectivele UE.

În încercarea de a reduce emisiile poluante cu 55% până în 2030, comparativ cu nivelul din 1990, Comisia Europeană a propus reducerea cu 100% a emisiilor de CO2 ale noilor autoturisme începând din 2035. Aceasta ar însemna, practic, că începând din 2035 va fi imposibilă comercializarea autoturismelor echipate cu motoare pe ardere internă.

Volvo a susţinut trecerea la un transport cu emisii zero, dar după ce Parlamentul European a votat în iunie în favoarea termenului limită 2035, ACEA a anunţat că „orice reglementări pe termen lung care depăşesc acest deceniu sunt premature, în acest stadiu preliminar”.

Şi Stellantis a anunţat că va părăsi până la finalul lui 2022 Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile, ca parte a noii sale abordări cu privire la soluţionarea problemelor şi provocările în ceea ce priveşte mobilitatea viitoare, inclusiv îndepărtarea de activitatea tradiţională de lobby.

Al patrulea producător auto mondial a anunțat luna trecută că a lansat aşa numitul „Forum al libertăţii de mobilitate”, un spaţiu mai direct, public, pentru diversele entităţi implicate în probleme de mobilitate. Iniţial, forumul era planificat pentru începutul lui 2023, a precizat Stellantis.

Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile reunește 16 producători majori europeni de maşini, camioane, autobuze şi şi vehicule comerciale.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Contestația pentru Secțiunea 3 de pe Autostrada Sibiu-Piteşti, respinsă. Contractul poate fi semnat

Aproape 350.000 de companii din Spania sunt în favoarea combustibililor alternativi

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...

Bosch
Industrie auto

Bosch mizează pe modelul învățământului dual și crește numărul oportunităților pentru elevi

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, aniversează peste zece...

autonome
Industrie auto

Conducere autonomă. Renault, viziune pragmatică asupra tehnologiei

Compania franceză are viziuni diferite privind implementarea conducerii autonome. În cazul autoturismelor,...