Advertisement

Envision
Home Piaţa auto Industrie auto Chinezii de la Envision construiesc o fabrică de baterii pentru Renault, în Franța

Chinezii de la Envision construiesc o fabrică de baterii pentru Renault, în Franța

Grupul chinez Envision Group intenţionează să investească două miliarde de euro pentru a construi o fabrică în nordul Franţei, unde vor fi produse bateriile care vor propulsa o gamă vehiculele electrice accesibile marca Renault SA, relatează Bloomberg.

Acordul cu Envision face parte din strategia Renault în domeniul vehiculelor electrice, în cadrul căreia grupul francez va achiziţiona și o participaţie de peste 20% la start-up-ul francez de producţie de baterii Verkor. acestea fiind destinate modelelor mai mari şi mai scumpe din gama Renault.

Preşedintele Franţei, Emmanuel Macron ar urma să anunţe, luni, în mod oficial cele două acorduri, la o conferinţă de presă organizată la uzina Renault de la Douai, nordul Franţei.

Tot la Douai urmează a fi construită şi uzina de baterii a Envision, prima facilitate de producţie din Europa a unei companii care este renumită în special pentru că produce turbine eoliene. Înainte de alegerile naţionale de anul următor, Macron vrea să profite de capitalul politic oferit de perspectiva a 4.500 de noi locuri de muncă ce urmează a fi create până în 2030 în această regiune, unde şi Renault intenţionează să pună la punct un hub destinat producţiei de automobile electrice, inclusiv viitorul model Renault 5.

Planul Renault „ne va consolida în mod semnificativ poziţie pe măsură ce în 2030 vrem să producem un milion de vehicule electrice în Europa”, a declarat directorul general de la Renault, Luca de Meo. Vehiculele electrice sunt o parte importantă a strategiei lui Luca de Meo de la relansa Renault, companie care anul trecut a înregistrat pierderi istorice. Luca de Meo a spus că până la finele acestui deceniu vehiculele electrice vor reprezenta 90% din vânzările mărcii Renault.

Envision AESC, subsidiara specializată pe baterii a grupului chinez Envision Group, intenţionează ca în 2024 să ajungă la o capacitate de producţie a bateriilor de 9 Gigavaţi oră, pentru ca în 2030 să ajungă la o capacitate de 24 de Gigavaţi oră pentru a echipa viitorul model Renault 5. Compania a promis că va crea 2.500 de locuri de muncă la viitoarea uzină din Franţa până la finele deceniului.

 

Citiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:

Transfăgărăşanul s-a redeschis circulaţiei rutiere pe traseul Piscul Negru – Bâlea Cascadă

Curs mediu de 5,0183 lei/euro în următoarele 12 luni. Estimările analiștilor CFA

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...

Bosch
Industrie auto

Bosch mizează pe modelul învățământului dual și crește numărul oportunităților pentru elevi

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, aniversează peste zece...

autonome
Industrie auto

Conducere autonomă. Renault, viziune pragmatică asupra tehnologiei

Compania franceză are viziuni diferite privind implementarea conducerii autonome. În cazul autoturismelor,...