Advertisement

Autostrada A8
Home Infrastructură Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni ar putea fi finanţată prin Programul Operaţional Transport

Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni ar putea fi finanţată prin Programul Operaţional Transport

Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni, parte din A8, va fi construit din bani europeni, prin Programul Operaţional Transport (POT) 2021 – 2027, a anunțat Costel Alexe, președintele Consiliului Judeţean Iaşi.

”Aşa cum capetele de autostradă le-am integrat în PNRR, ne-am asumat să găsim cele mai bune opţiuni de finanţare şi cele mai rapide procese de implementare astfel încât să beneficiem de această autostradă cât mai curând posibil. Este un obiectiv asumat în faţa ieşenilor de către Partidul Naţional Liberal şi este şansa unei întregi regiuni de a ne conecta cu Vestul României. Iaşul şi Moldova nu mai pot aştepta iar actuala guvernare a înţeles acest lucru şi astfel am ajuns pe harta priorităţilor naţionale”, arată şeful CJ Iaşi, Costel Alexe.

La începutul lunii mai 2021, CNAIR a dat Ordinul de începere pentru completarea / revizuirea / actualizarea Studiului de Fezabilitate și elaborarea Proiectului tehnic de execuție pentru sectorul Târgu Neamț – Iași – Ungheni, contractul fiind semnat cu firma Consitrans în luna aprilie. Finanțarea este asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională.

„Prestatorul va avea în vedere și necesitatea conectării tronsonului de autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni cu tronsonul de autostrada Moldova A7 (Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Roman – Suceava-Siret)”, a menționat CNAIR.

Lungimea estimată pentru Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni este de 100 km, traseul fiind divizat în patru sectoare:

  • Sectorul 1: Tg. Neamț – Tg. Frumos,
  • Sectorul 2: Tg. Frumos – DN 28, zona Lețcani,
  • Sectorul 3: DN 28 zona Lețcani – DN 24C,
  • Sectorul 4: DN 24C – punct vamal de la pod peste Prut la Ungheni.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat săptămâna trecută la Iaşi, că în PNRR, pe partea de infrastructură, majoritatea fondurilor sunt alocate autostrăzilor din Moldova, evitând să anunţe un termen-limită pentru finalizarea lucrărilor la autostrada A8 Târgu Mureş – Iași – Ungheni.

 

CITEȘTE ȘI:

Și ANAF își reînnoiește flota. 15 autoturisme prin Rabla Clasic

Flotă verde pentru Senat. Licitație pentru 17 vehicule hybrid plug-in

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...