Advertisement

Autostrada A8
Home Infrastructură Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni ar putea fi finanţată prin Programul Operaţional Transport

Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni ar putea fi finanţată prin Programul Operaţional Transport

Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni, parte din A8, va fi construit din bani europeni, prin Programul Operaţional Transport (POT) 2021 – 2027, a anunțat Costel Alexe, președintele Consiliului Judeţean Iaşi.

”Aşa cum capetele de autostradă le-am integrat în PNRR, ne-am asumat să găsim cele mai bune opţiuni de finanţare şi cele mai rapide procese de implementare astfel încât să beneficiem de această autostradă cât mai curând posibil. Este un obiectiv asumat în faţa ieşenilor de către Partidul Naţional Liberal şi este şansa unei întregi regiuni de a ne conecta cu Vestul României. Iaşul şi Moldova nu mai pot aştepta iar actuala guvernare a înţeles acest lucru şi astfel am ajuns pe harta priorităţilor naţionale”, arată şeful CJ Iaşi, Costel Alexe.

La începutul lunii mai 2021, CNAIR a dat Ordinul de începere pentru completarea / revizuirea / actualizarea Studiului de Fezabilitate și elaborarea Proiectului tehnic de execuție pentru sectorul Târgu Neamț – Iași – Ungheni, contractul fiind semnat cu firma Consitrans în luna aprilie. Finanțarea este asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională.

„Prestatorul va avea în vedere și necesitatea conectării tronsonului de autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni cu tronsonul de autostrada Moldova A7 (Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Roman – Suceava-Siret)”, a menționat CNAIR.

Lungimea estimată pentru Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni este de 100 km, traseul fiind divizat în patru sectoare:

  • Sectorul 1: Tg. Neamț – Tg. Frumos,
  • Sectorul 2: Tg. Frumos – DN 28, zona Lețcani,
  • Sectorul 3: DN 28 zona Lețcani – DN 24C,
  • Sectorul 4: DN 24C – punct vamal de la pod peste Prut la Ungheni.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat săptămâna trecută la Iaşi, că în PNRR, pe partea de infrastructură, majoritatea fondurilor sunt alocate autostrăzilor din Moldova, evitând să anunţe un termen-limită pentru finalizarea lucrărilor la autostrada A8 Târgu Mureş – Iași – Ungheni.

 

CITEȘTE ȘI:

Și ANAF își reînnoiește flota. 15 autoturisme prin Rabla Clasic

Flotă verde pentru Senat. Licitație pentru 17 vehicule hybrid plug-in

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Sânmartin
Infrastructură

1 mld. de lei pentru reabilitarea a 42 km din Autostrada București – Pitești. Lucrările vor dura 48 de luni

Guvernul a aprobat, joi, proiectul de reabilitare şi aducere la o stare...

Focșani - Brăila
Infrastructură

Realizarea Drumului Expres Focșani – Brăila va costa 5,5 miliarde de lei

Consiliul Tehnico Economic (CTE) al CNAIR a avizat indicatorii necesari construcției Drumului...

Timişoara Vest
Infrastructură

Cinci oferte pentru construcția Variantei Ocolitoare Timişoara Vest

Cinci oferte au fost depuse pentru proiectarea şi executarea lucrărilor de construire...

Cristian - Ghimbav
Infrastructură

Cât va costa sectorul Cristian – Ghimbav, parte din Autostrada București – Brașov

Guvernul a aprobat, marți, indicatorii tehnico – economici pentru sectorul Cristian –...