Advertisement

Autostrada A8
Home Infrastructură Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni ar putea fi finanţată prin Programul Operaţional Transport

Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni ar putea fi finanţată prin Programul Operaţional Transport

Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni, parte din A8, va fi construit din bani europeni, prin Programul Operaţional Transport (POT) 2021 – 2027, a anunțat Costel Alexe, președintele Consiliului Judeţean Iaşi.

”Aşa cum capetele de autostradă le-am integrat în PNRR, ne-am asumat să găsim cele mai bune opţiuni de finanţare şi cele mai rapide procese de implementare astfel încât să beneficiem de această autostradă cât mai curând posibil. Este un obiectiv asumat în faţa ieşenilor de către Partidul Naţional Liberal şi este şansa unei întregi regiuni de a ne conecta cu Vestul României. Iaşul şi Moldova nu mai pot aştepta iar actuala guvernare a înţeles acest lucru şi astfel am ajuns pe harta priorităţilor naţionale”, arată şeful CJ Iaşi, Costel Alexe.

La începutul lunii mai 2021, CNAIR a dat Ordinul de începere pentru completarea / revizuirea / actualizarea Studiului de Fezabilitate și elaborarea Proiectului tehnic de execuție pentru sectorul Târgu Neamț – Iași – Ungheni, contractul fiind semnat cu firma Consitrans în luna aprilie. Finanțarea este asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională.

„Prestatorul va avea în vedere și necesitatea conectării tronsonului de autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni cu tronsonul de autostrada Moldova A7 (Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Roman – Suceava-Siret)”, a menționat CNAIR.

Lungimea estimată pentru Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni este de 100 km, traseul fiind divizat în patru sectoare:

  • Sectorul 1: Tg. Neamț – Tg. Frumos,
  • Sectorul 2: Tg. Frumos – DN 28, zona Lețcani,
  • Sectorul 3: DN 28 zona Lețcani – DN 24C,
  • Sectorul 4: DN 24C – punct vamal de la pod peste Prut la Ungheni.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat săptămâna trecută la Iaşi, că în PNRR, pe partea de infrastructură, majoritatea fondurilor sunt alocate autostrăzilor din Moldova, evitând să anunţe un termen-limită pentru finalizarea lucrărilor la autostrada A8 Târgu Mureş – Iași – Ungheni.

 

CITEȘTE ȘI:

Și ANAF își reînnoiește flota. 15 autoturisme prin Rabla Clasic

Flotă verde pentru Senat. Licitație pentru 17 vehicule hybrid plug-in

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Timișoara Vest
Infrastructură

Contract semnat pentru construcția Variantei Ocolitoare Timișoara Vest

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat cu compania...

Târgu Neamț - Târgu Frumos
Infrastructură

Autostrada Unirii A8. Licitație pentru construcția tronsonului I Târgu Neamț – Târgu Frumos

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a transmis, miercuri, spre publicare în...

valea doftanei
Infrastructură

Modernizarea DJ 102I Valea Doftanei – Brădet, alternativă la DN 1, ar putea începe în 2025

Consiliul Judeţean Braşov a anunțat că va lua toate măsurile pentru ca...

Pipirig - Vânători Neamț
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Lotul Pipirig – Vânători Neamț (Leghin), parte din A8

Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Euro-Asfalt a câștigat...