Advertisement

Primăria Deva
Home Piaţa auto Industrie auto Germania ar putea pierde 200.000 de locuri de muncă în contextul electrificării vehiculelor

Germania ar putea pierde 200.000 de locuri de muncă în contextul electrificării vehiculelor

Sectorul auto, unul dintre industriile-cheie din Germania, ar putea pierde o 200.000 de locuri de muncă în urma trecerii de la motoarele cu combustie internă la maşinile electrice alimentate cu baterii, a avertizat joi Institutul de cercetare economică Ifo, relatează dpa.

Conform estimărilor Ifo, aproximativ 613.000 angajaţi germani lucrează în prezent în sectorul maşinilor alimentate cu benzină şi motorină. “Între 29% şi 36% din această forţă de muncă ar putea fi disponibilizată”, arată rezultatele unui studiu Ifo comandat de Asociaţia industriei auto (VDA).

Chiar dacă aproximativ 86.000 de persoane din cele angajate acum în industria auto din Germania se pensionează până în 2025, pe fondul trecerii la mobilitate electrică vor fi pierdute numeroase locuri de muncă, avertizează Ifo.

Pentru atenuarea impactului, trebuie demarată imediat recalificarea angajaţilor, susţine Oliver Falck, profesorul care a condus efectuarea studiului.

“Trecerea la mobilitate electrică reprezintă o dificultate majoră pentru companiile de mărime medie, în special pe segmentul furnizării de componente auto”, a apreciat preşedintele Ifo, Clemens Fuest.

Anul trecut, Guvernul de la Berlin a extins până în 2025 subvenţiile acordate la achiziţionarea de maşini electrice, ca parte a măsurilor menite să ducă la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.

 

CITEȘTE ȘI:

Unele autobuze din Capitală vor circula și noaptea, în contextul maratonului vaccinării

Viitorul SUV Dacia cu 7 locuri spionat!

Cele patru proiecte majore de autostrăzi solicitate la finanțare prin PNRR

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...

Bosch
Industrie auto

Bosch mizează pe modelul învățământului dual și crește numărul oportunităților pentru elevi

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, aniversează peste zece...

autonome
Industrie auto

Conducere autonomă. Renault, viziune pragmatică asupra tehnologiei

Compania franceză are viziuni diferite privind implementarea conducerii autonome. În cazul autoturismelor,...