Advertisement

Euro 7
Home Piaţa auto Germania: suprataxă pentru mașinile poluante noi

Germania: suprataxă pentru mașinile poluante noi

Germania va dubla, din 2021, taxele pentru mașinile noi care emit mai mult de 195 g/km CO2. Această suprataxă pentru mașinile poluante vine după dublarea discount-ului acordat la cumpărarea vehiculelor electrice. 

Dublă lovitură dată de guvernul Germaniei. După o perioadă în care industria auto a suferit din plin, afectată fiind de pandemia de Coronavirus, guvernul german crește presiunea asupra producătorilor premium de autovehicule.

Astfel, începând cu 2021, suprataxa aflată deja în vigoare pentru autovehiculele noi care emit mai mult de 195 g/km CO2 se va dubla. Este doar un proiect de lege care urmează să fie votat, dar nu mă îndoiesc că va trece ușor de toate forurile decizionale. Ce înseamnă acest nivel de emisii? Înseamnă că vorbim despre un consum mediu WLTP de aproximativ 8,4 l/100 km pentru motoarele pe benzină și 7,3 l/100 km la diesel.

Suprataxă pentru mașinile poluante: ce modele vor fi afectate

Este o valoare care ne indică o incidență relativ mare, mai ales că normele WLTP aflate în vigoare sunt mai realiste decât fostul pachet NEDC, deci emisiile măsurate sunt mai mari. Nu discutăm despre compacte (de exemplu, VW Golf GTI TCR de 290 CP are emisii medii de CO2 în regim WLTP de 175 g/km), ci mai degrabă despre SUV-urile mari și autoturismele de lux dotate cu motoare diesel și pe benzină. De exemplu, VW Touareg 3.0 TDI are emisii medii de CO2 de 209 g/km, aceasta fiind cea mai puțin poluantă versiune cu motor convențional a SUV-ului german.

Suprataxă pentru mașinile poluante floteauto.ro

Soluția cu are ar putea veni producătorii ar fi adoptarea de sisteme de propulsie plug-in hybrid, pentru că este probabil ca nici mild-hybridele să nu spoată suplini surplusul de emisii.

Măsura luată de guvernul german este în contradicție cu cererea producătorilor germani de autovehicule, care și-ar fi dorit sprijinirea prin discounturi guvernamentale a vânzărilor de autoturisme cu motoare convenționale, la fel cum se întâmplă cu cele cu sisteme de propulsie electrificate. De asemenea, discountul oferit de stat la achiziția de vehicule electrice sub 40.000 de euro a fost dublat recent.

via Reuters

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

înmatriculările de autoturisme noi
Piaţa auto

APIA: Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 23% în luna august

Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 23% în luna august a...

Piaţa auto

Premiera europeană pentru automobilele Kia PBV la salonul auto IAA Hanovra 2024

Pentru prima dată, Kia participă la salonul auto IAA din Hanovra, desfășurat...

Piaţa auto

AutoExpert Media va reprezenta România în juriul Car of the Year

După aproape 20 de ani de absență, România va fi din nou...

Piaţa auto

Leapmotor International a început să exporte mașini electrice din China în Europa

Leapmotor International, o societate mixtă 51/49 Stellantis-Leapmotor, a început să exporte mașini...