Advertisement

Comisia Europeană
Home Administrare flote Juridic Ordonanţa pentru şomajul tehnic, modificată. Fără Certificate de Situaţie de Urgenţă

Ordonanţa pentru şomajul tehnic, modificată. Fără Certificate de Situaţie de Urgenţă

Guvernul a modificat Ordonanţa de Urgenţă privind şomajul tehnic, astfel că, pentru obţinerea ajutorului, nu mai sunt necesare Certificate de Situaţie de Urgenţă.

Potrivit Ministerul Economiei, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, Guvernul a adoptat noi măsuri economice în domeniul protecţiei sociale destinate mediului de afaceri din România.

Actele normative adoptate de Executiv reglementează şi unele aspecte legate de Certificatele de Situaţie de Urgenţă (CSU).

Astfel, Guvernul a stabilit, prin OUG 32/26.03.2020 privind modificarea şi completarea OUG 30/2020, că Certificatele de Situaţie de Urgenţă nu mai sunt necesare pentru obţinerea şomajului tehnic pentru salariaţii angajatorilor care îşi reduc sau îşi întrerup activitatea ca urmare a efectelor epidemiei de SARS-CoV-2.

Şomajul tehnic va fi obţinut în urma depunerii, de către angajator, prin poşta electronică, la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, precum şi a municipiului Bucureşti, în raza cărora îşi au sediul social, o cerere semnată şi datată de reprezentantul legal, însoţită de o declaraţie pe propria răspundere şi de lista persoanelor care urmează să beneficieze de această indemnizaţie, asumată de reprezentantul legal al angajatorului.

De asemenea, tot pentru susţinerea activităţii companiilor pe perioada crizei cauzate de coronavirus, a fost adoptată de Guvern Ordonanţa de Urgenţă 33/26.03.20220 privind unele măsuri fiscale.

Citeşte şi:

Cum se obţin certificatele de situaţii de urgenţă. Sunt de 2 tipuri

Potrivit acestui act normativ, prin Certificatul de Situaţii de Urgenţă (CSU), se constată, în baza declaraţiilor pe propria răspundere a reprezentanţilor legali ai operatorilor economici, diminuarea veniturilor sau a încasărilor cu minimum 25% în luna martie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie şi februarie 2020 sau întreruperea parţială sau totală a activităţii ca efect al deciziilor emise de autorităţile publice competente pe perioada stării de urgenţă.

„În urma mai multor discuţii pe marginea eliberării Certificatelor de Situaţie de Urgenţă (CSU), am propus să facem o serie de completări utile şi necesare. Astfel că am introdus şi criteriul diminuării veniturilor prin raportare la media lunilor ianuarie şi februarie 2020. Pentru asta este necesar să modific ordinul cu privire la Certificatele de Situaţii de Urgenţă şi în cel mai scurt timp aplicaţia va fi online. Reamintesc că nu mai este nevoie de certificat de situaţie de urgenţă pentru solicitarea şomajului tehnic”, a declarat ministrul Economiei, Virgil Popescu.

Certificatele de Situaţie de Urgenţă au ca scop susţinerea operatorilor economici în relaţiile cu instituţiile publice pentru obţinerea, în condiţiile legii, de facilităţi de creditare, măsuri de sprijin ori în relaţiile comerciale, ca urmare a impactului economic, financiar şi social asupra activităţii acestora, determinat de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2: amânarea la plată pentru serviciile de utilităţi, invocarea de forţă majoră (doar pentru IMM-uri).

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

stellantis
Juridic

Stellantis, adus în instanță de investitori. Întâi în SUA, acum în Țările de Jos

Fundația olandeză Fiat Chrysler Investors Recovery Stichting, care reprezintă investitorii din fostul...

Zonele cu Niveluri Scăzute de Emisii
Juridic

Guvernul renunță la proiectul privind Zonele cu Niveluri Scăzute de Emisii

Proiectul de hotărâre de guvern promovat de Ministerul Dezvoltării cu privire la...

Cartea de Identitate a Vehiculului
Juridic

Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV) are un nou format, adaptat prevederilor legislative actuale

Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV) are un nou format, adaptat prevederilor...