Advertisement

autoturisme electrificate
Home Piaţa auto Industrie auto Înmatriculările de electrice au explodat în Europa în februarie

Înmatriculările de electrice au explodat în Europa în februarie

Chiar dacă pandemia începuse să pună stăpânire pe Europa, în februarie, înmatriculările de electrice au avut o creștere spectaculoasă, de 92%. E drept, Coronavirusul nu apucase încă să-și facă de cap în februarie, dar în a doua parte a lunii începuse să se extindă pe bătrânul continent. Chiar și în acest context, înmatriculările de electrice au crescut în Europa cu 92% față de februarie 2019, ajungând la valoarea de 38.700 unități, în timp ce hibridele plug-in au progresat și mai spectaculos, cu 153%, până la 28.700 unități.

Raportate la totalul autovehiculelor înmatriculate, electricele au reprezentat numai 3.7%, în timp ce hibridele cu încărcare la priză au totalizat 2,7%. În total, autovehiculele electrificate au crescut de la 74.000 unități în februarie 2019, la 135.000 luna trecută, adică au un progres de 80%.

”Până în prezent, în 2020 vehiculele electrificate au reprezentat singurul refugiu pentru producătorii de autovehicule care vând în Europa. Și ăsta este un lucru bun, care certifică răspunsul pozitiv pe care clienții îl au la planurile de electrificare a industriei”, spune analistul Jato Dynamics, Felipe Munoz.

Renault reușește să urce cu noul ZOE în topul electricelor, reușind o valoare record de 6.391 unități înmatriculate, urmat  de Tesla Model 3, cu 3.481 unități și de noul Peugeot 3-208, cu 3.463 unități.

Inmatricularile de electrice - electrificate in Europa februarie

Cele mai importante piețe din Europa pentru vehiculele electrificate (electrice, hibride și plug-in hibride) au fost Franța (unde au totalizat 14% din înmatriculările totale), Regatul Unit (13%), Germania (11%), Spania (10%) și Italia (8,6%). În Germania și Franța, ponderea electrificatelor s-a dublat.

Video: autonomia vehiculelor electrice iarna!

Dacă ne raportăm strict la pondere, și nu la numărul total de unități, campioana Europei la înmatriculări de vehicule electrificate rămâne Norvegia, cu 75% din total, urmată de Suedia (33%), Finlanda (31%), Olanda (22%) și Ungaria (17%). Conform buletinului APIA, în România, înmatriculările de vehicule electrificate au atins în luna februarie 6,4%, iar ponderea de la începutul anului până azi este de 6% din total.

Dacă discutăm despre totalul vânzărilor de autovehicule (inclusiv cele convenționale), România înregistrează cea mai mare scădere din UE, cu 27% raportată la luna februarie 2019.

Ne așteptăm ca februarie să fie ultima lună cu vești parțial bune legate de înmatriculări, pentru că marea lovitură pentru industria europeană s-a înregistrat începând cu luna martie.

via JATO

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...

Bosch
Industrie auto

Bosch mizează pe modelul învățământului dual și crește numărul oportunităților pentru elevi

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, aniversează peste zece...

autonome
Industrie auto

Conducere autonomă. Renault, viziune pragmatică asupra tehnologiei

Compania franceză are viziuni diferite privind implementarea conducerii autonome. În cazul autoturismelor,...