Advertisement

uzina dacia
Home Piaţa auto Industrie auto Dacia rămâne cel mai valoros brand românesc

Dacia rămâne cel mai valoros brand românesc

Brandul auto Dacia îşi menţine poziţia de lider pentru al treilea an la rând in clasamentul Brand Finance 50, cu o valoare de 1,3 miliarde de euro, în creştere cu 6% faţă de anul trecut.

Potrivit Raportului publicat de Brand Finance, cea mai mare firma independentă globală de evaluare de brand, valoarea combinată a celor mai valoroase 50 de mărci româneşti a crescut cu 17% faţă de anul trecut, până la 5 miliarde euro. Avansul este de 4 ori mai mare decât creşterea de 4,1% a economiei româneşti în ansamblu — încă o confirmare că brandurile puternice depăşesc în performanţă restul economiei.

„Brandurile puternice cresc cu mult peste ritmul economiei naţionale – iar companiile cu branduri puternice creează valoare chiar şi când creşterea economică încetineşte. Se conturează o dinamică solidă a brandurilor româneşti de top, care le pregăteşte pentru provocările viitorului”, a arătat David Haigh, CEO Brand Finance.

Brandul auto Dacia îşi menţine poziţia de lider pentru al treilea an la rând, cu o valoare de 1.320 milioane euro, în creştere cu 6% faţă de anul trecut. De altfel, Dacia este şi unul dintre puţinele branduri româneşti prezente în clasamentele globale, fiind clasată pe locul 59 în clasamentul Brand Finance Auto 100 2019.

Dintre primele 10 branduri, nouă au înregistrat creşteri in valoare, singura scădere fiind înregistrată de Electrica – minus 8%, ceea ce o duce cu un loc mai jos, pe poziţia 10. BCR a ieşit din top 10 anul acesta, cu o scădere de 6% a valorii de brand. Pe fondul creşterilor in sectorul de petrol şi gaze, brandurile Petrom si Rompetrol au crescut cu 49% şi respectiv 44% – Rompetrol intrând pentru prima oara în top 10.

 

Citiţi continuarea pe www.autoexperertindustry.ro

 

Poate te interesează şi:

Legea radarelor, atacată din nou la Curtea Constituţională

STS şi-a cumpărat maşini de teren în valoare de 1,6 mil.euro

Încă 650 mil. lei pentru restituirea taxei auto

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...

Bosch
Industrie auto

Bosch mizează pe modelul învățământului dual și crește numărul oportunităților pentru elevi

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, aniversează peste zece...

autonome
Industrie auto

Conducere autonomă. Renault, viziune pragmatică asupra tehnologiei

Compania franceză are viziuni diferite privind implementarea conducerii autonome. În cazul autoturismelor,...