Aproape 70% dintre tinerii cu vârste între 18 și 29 de ani sunt de acord ca mașina de serviciu să devină un „birou pe roți”. Cei mai în vârstă, însă, sunt mai sceptici în ceea ce privește acest mod de a lucra, potrivit un sondaj realizat de MHC Mobility, în Germania, pe un eșantion reprezentativ de 1.000 de persoane cu vârsta peste 18 ani. Un alt rezultat remarcabil: mașinile electrice sunt de departe cea mai puțin populară opțiune.
Conducere autonomă va schimba radical modul în care ne mișcăm și lucrăm. Când mașina se conduce singură, acest lucru va însemna mai mult timp pentru șofer. Într-un sondaj realizat de MHC Mobility în Germania, nu mai puțin de 69% dintre adulții tineri spun că sunt deschiși să folosească această oportunitate pentru a lucra.
Această cifră este mai mare decât în sondajele anterioare, dar este în contrast puternic cu persoanele de peste 60 de ani, dintre care doar 7% consideră că mașinile autonome pot deveni ”birouri pe roți”.
„Observăm de ani de zile o schimbare în cultura muncii și cerințele în schimbare asociate pentru o mașină de companie. Tânăra generație, în special, vede din ce în ce mai mult mașina ca pe un spațiu de lucru flexibil”, spune Ryjan Rutgers, CEO la MHC Mobility Germany, care subliniază că, pentru a se adapta și a beneficia de această tendință, flotele corporative ar trebui să se asigure că oferă mașini care au cele mai noidotări în materie de echipamente și funcționalitate.
Trebuie spus, totuși, că majoritatea celor intervievați nu sunt încă pregătiți pentru conducerea autonomă. Doar 18% dintre respondenți au spus că și-ar putea imagina să urce într-un vehicul complet autonom fără ezitare. Din nou, există o diferență remarcabilă de vârstă: în timp ce doar 6% dintre cei peste 60 de ani s-ar urca fără ezitare într-o mașină care se conduce singur, această cifră crește la 38% în rândul tinerilor cu vârste între 18 și 29 de ani.
Intervievații au fost mult mai clari cu privire la ceea ce își doresc în ceea ce privește dotarea mașinilor: aproximativ 33% doresc servicii de streaming pe monitoarele din spate și sisteme de sunet surround de înaltă calitate, iar aproape 62% doresc o conexiune Wi-Fi stabilă în mașină, pentru a asigura o experiență perfectă pentru utilizator.
Caracteristicile populare de confort dorite de șoferi includ scaune cu masaj (75%), compartimente pentru băuturi de răcire și încălzire (69%) și sisteme de purificare a aerului (70%).
Spre deosebire de tendința generală privind mobilitatea ”verde”, conducerea unei mașini pur electrice nu este la mare căutare. Astfel, 27% dintre respondenți au spus că ar prefera totuși ca o mașină nouă să fie una pe benzină sau diesel. Alți 27% susțin că vor să se bazeze pe un hibrid electric (PHEV) și doar 12% s-au declarat în favoarea unui vehicul electric cu baterie (BEV), singura opțiune total fără emisii în timpul funcționării.
„Aceste cifre ilustrează discrepanța dintre discursul public privind electrificarea mobilității și preferința reală a șoferilor”, a comentat Ryjan Rutgers. Această discrepanță nu se limitează la Germania, cele mai recente cifre ale ACEA arată că vânzările BEV în UE au scăzut cu 5,8% în primele nouă luni ale anului 2024, comparativ cu perioada similară din 2023, în timp ce piața auto generală a rămas în mare parte stabilă.
”Anxietatea privind autonomia este nefondată astăzi. Infrastructura de încărcare s-a îmbunătățit semnificativ. În plus, tehnologia bateriilor se dezvoltă rapid. În acest moment, se discută despre bateriile cu o autonomie de până la 1.000 km. În cele din urmă, vehiculele electrice vor prevala, dar va dura. Mașinile de companie pot juca un rol important în acest proces, deoarece oferă o oportunitate fără riscuri de a experimenta adecvarea vehiculelor electrice pentru conducerea zilnică”, arată șeful MHC Mobility Germany
Sursa foto: Bosch
CITEȘTE ȘI:
Nokian Tyres își reînnoiește oferta de anvelope pentru dube destinate Europei Centrale
Comentați?