Advertisement
Fondului pentru Mediu
Home Piaţa auto Flotă verde 5 greșeli de evitat la condusul unei mașini electrice pe timpul verii

5 greșeli de evitat la condusul unei mașini electrice pe timpul verii

Temperaturile ridicate de pe timpul verii nu creează disconfort numai șoferilor, ci pun presiune și asupra bateriei unei mașini electrice. Specialiștii furnizorului de servicii telematice Geotab prezintă cinci greșeli frecvente care pot reduce durata de viață a bateriei în această perioadă. Evitându-le, administratorii de flote și șoferii își pot folosi vehiculele electrice fără probleme, chiar și vara.

1 – Programul nu este ajustat
Unele trasee parcurse cu un vehicul electric necesită o organizare specială pentru șoferi, care trebuie să țină cont de timpul de încărcare. Pentru a optimiza autonomia unei mașini electrice, temperatura ideală este de 21,5° Celsius. Măsurând raza de acțiune a vehiculului în funcție de temperatură, este astfel posibilă anticiparea rezervelor necesare pe șosea.

2 – Timpii de reîncărcare sunt ignorați
Vehiculele electrice trebuie încărcate mai lent și mai frecvent vara. Puterea maximă de încărcare este reglată automat în jos de către vehicul pentru a evita supraîncărcarea. Încărcarea rapidă ar trebui evitată ori de câte ori este posibil. Majoritatea bateriilor își ating performanța optimă în medii calde la aproximativ 80%. Prin urmare, ar fi recomandabil ca bateriile să nu fie încărcate complet.

3 – Comportament nevors la volan
Ca regulă generală și din motive de siguranță, șoferii ar trebui să conducă cât mai lin posibil și să evite accelerarea și frânarea bruscă. Accelerația puternică încălzește bateria, ceea ce duce la un consum suplimentar de energie pentru a o răci, afectând direct autonomia mașinii.

4 – Parcare în lumina directă a soarelui
Șoferii sunt deosebit de mulțumiți când găsesc rapid un loc de parcare, aproape de destinație. Oricât de banal ar părea, este mai bine să se parcheze la umbră pentru a evita supraîncălzirea bateriei și a reduce consumul de energie pentru răcirea habitaclului.

5 – Supunerea mașinii la solicitări suplimentare
Aerul condiționat reprezintă un surplus de consum de energie pentru un vehicul electric. De aceea, cel mai bine este dacă aerul condiționat nu este setat la maxim sau chiar nu este folosit deloc. Pe de altă parte, este recomandabil ca vehiculul să fie răcit înainte de pornire. Încărcarea telefonului mobil, iluminarea interioară, radioul și sistemul de navigație ar trebui, de asemenea, utilizate cu moderație. De asemenea, ar trebui evitată orice sarcină suplimentară în ceea ce privește greutatea.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Flota ANAF a crescut cu 10 autoturisme electrice. Cine le livrează

Stații de încărcare la fiecare 60 km pentru autoturisme până în 2026. Decizia PE

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

staţii de încărcare
Flotă verde

50 de staţii de încărcare pentru maşinile electrice vor fi montate pe 11 amplasamente din Bucureşti

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a anunţă că 50 de staţii...

mașină electrică
Flotă verde

Cât de pregătită este România în 2023 pentru mobilitatea electrică?

Într-un clasament privind mobilitatea electrică, România se află, în 2023, pe locul...

nissan
Flotă verde

În Europa, gama Nissan va deveni complet electrică până în 2030

Nissan va accelera planurile de electrificare prin angajamentul ca toate vehiculele vândute...

vehiculelor electrice
Analize de piațăFlotă verde

China și-a păstrat prima poziție în competiția vehiculelor electrice. Studiu EY

China și-a păstrat prima poziție în progresul către un viitor al vehiculelor...