Advertisement

litiului
Home Piaţa auto Flotă verde 5 greșeli de evitat la condusul unei mașini electrice pe timpul verii

5 greșeli de evitat la condusul unei mașini electrice pe timpul verii

Temperaturile ridicate de pe timpul verii nu creează disconfort numai șoferilor, ci pun presiune și asupra bateriei unei mașini electrice. Specialiștii furnizorului de servicii telematice Geotab prezintă cinci greșeli frecvente care pot reduce durata de viață a bateriei în această perioadă. Evitându-le, administratorii de flote și șoferii își pot folosi vehiculele electrice fără probleme, chiar și vara.

1 – Programul nu este ajustat
Unele trasee parcurse cu un vehicul electric necesită o organizare specială pentru șoferi, care trebuie să țină cont de timpul de încărcare. Pentru a optimiza autonomia unei mașini electrice, temperatura ideală este de 21,5° Celsius. Măsurând raza de acțiune a vehiculului în funcție de temperatură, este astfel posibilă anticiparea rezervelor necesare pe șosea.

2 – Timpii de reîncărcare sunt ignorați
Vehiculele electrice trebuie încărcate mai lent și mai frecvent vara. Puterea maximă de încărcare este reglată automat în jos de către vehicul pentru a evita supraîncărcarea. Încărcarea rapidă ar trebui evitată ori de câte ori este posibil. Majoritatea bateriilor își ating performanța optimă în medii calde la aproximativ 80%. Prin urmare, ar fi recomandabil ca bateriile să nu fie încărcate complet.

3 – Comportament nevors la volan
Ca regulă generală și din motive de siguranță, șoferii ar trebui să conducă cât mai lin posibil și să evite accelerarea și frânarea bruscă. Accelerația puternică încălzește bateria, ceea ce duce la un consum suplimentar de energie pentru a o răci, afectând direct autonomia mașinii.

4 – Parcare în lumina directă a soarelui
Șoferii sunt deosebit de mulțumiți când găsesc rapid un loc de parcare, aproape de destinație. Oricât de banal ar părea, este mai bine să se parcheze la umbră pentru a evita supraîncălzirea bateriei și a reduce consumul de energie pentru răcirea habitaclului.

5 – Supunerea mașinii la solicitări suplimentare
Aerul condiționat reprezintă un surplus de consum de energie pentru un vehicul electric. De aceea, cel mai bine este dacă aerul condiționat nu este setat la maxim sau chiar nu este folosit deloc. Pe de altă parte, este recomandabil ca vehiculul să fie răcit înainte de pornire. Încărcarea telefonului mobil, iluminarea interioară, radioul și sistemul de navigație ar trebui, de asemenea, utilizate cu moderație. De asemenea, ar trebui evitată orice sarcină suplimentară în ceea ce privește greutatea.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Flota ANAF a crescut cu 10 autoturisme electrice. Cine le livrează

Stații de încărcare la fiecare 60 km pentru autoturisme până în 2026. Decizia PE

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

Primele prototipuri VAN.EA sunt gata de drum

Mercedes-Benz Vans implementează următoarea etapă a strategiei sale de electrificare cu VAN.EA.

Flotă verdePiaţa auto

Renault deschide comenzile pentru Rafale E-Tech 4×4 de 300 CP

După Rafale E-Tech full hybrid 200 CP, Renault deschide comenzile pentru Rafale...

adevinta
Analize de piațăFlotă verde

Tranziția la mașini electrice și loialitatea clienților. Studiu Adevinta

Un studiu realizat de Adevinta (mobile.de) arată că, odată cu apariția unor...

Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

Ofensiva KIA în Europa

Coreenii de la Kia vor demara în 2025 o ofensivă pe piața...