Volkswagen Passat
Home Piaţa auto Analize de piață 2020: top mașini noi care se strică cel mai repede

2020: top mașini noi care se strică cel mai repede

Același top al modelelor cu probleme publicat de către autoritatea rutieră TÜV, care acordă sau suspendă dreptul la circulație al autovehiculelor din Germania și Austria, ne relevă un alt lucru util: care sunt mărcile și modelele de mașini noi care se strică cel mai repede!

Pentru a înțelege modul în care am abordat problema, facem un pic de lumină. Raportul întocmit anual de către TÜV cuprinde modelele care circulă pe șoselele din Germania și Austria, grupate pe diferite categorii de vârstă, de la 2-3 ani, până la 10-11 ani. Pentru a vedea care sunt mărcile și modelele de mașini noi care au avut cele mai mari probleme în primii 2-3 ani, am ”tras cu ochiul” la codașele clasamentului acestei categorii de vârstă.

Iată robotul VW pentru încărcarea mașinilor electrice!

Dintre cele 127 de modele testate în 2019 de către TÜV, ultimele 25 din topul fiabilității au primit bilă roșie din partea examinatorilor. Astfel, cel mai puțin fiabile modele au fost Dacia Logan (14,6% dintre exemplarele testate având defecte importante), precedenta generație de Renault Clio (13,0%) și Fiat Punto, care nu se vinde în România, cu 12,1%. Diferența este că, dacă exemplarele Logan testate aveau un rulaj mediu de 53.000 km, Punto și Clio afișau 33.000 km, respectiv 36.000 km.

mașini noi care se strică - floteauto

Mărcile cu cele mai multe probleme din top au fost Dacia (cu toate cele 5 modele aflate în zona roșie), urmată de Ford și VW, fiecare cu câte 4 modele. Acest fapt poate da o idee asupra imparțialității raportului TÜV, care a poziționat două mărci germane în coada clasamentului fiabilității.

Iată cele mai fiabile mașini noi!

Dacă ne referim la grupuri, atunci codaș în topul ”mașini noi care se strică repede” este grupul Renault, cu 7 modele, urmat de VW (5 modele) și Ford, cu 4 modele. Singurul model premium din coada clasamentului este BMW Seria 5, cu 7,6% din exemplare cu probleme, însă rulajul mediu al acestui model a fost de 72.000 de km, al doilea după Passat (81.000 km). Clasamentul pe țări este dominat de Germania (9 modele), urmat de România (5 modele) și Franța (4 modele).

 

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Analize de piațăIndustrie auto

Prognoze sumbre pentru cei trei giganți auto germani – Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz

Piața auto germană, cândva un simbol al preciziei, prestigiului și puterii tehnologice,...

Tesla
Analize de piațăFlotă verde

Tesla, pe piața europeană: de la dominația incontestabilă la prăbușirea vânzărilor

A existat o vreme când Tesla întruchipa avangarda mobilității electrice, dominând incontestabil...

industria auto
Analize de piațăIndustrie auto

Industria auto europeană se pregătește pentru o redresare treptată. Estimări pentru 2026

După un 2025 dificil, marcat de mai multe avertismente privind scăderea profitului...

Înmatriculările
Analize de piață

INS: Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 19,7% în T3

Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 19,7%...