Specialiștii britanici de la compania de consultanță CAP Automotive afirmă că noua generație Volkswagen Passat poate fi, din punct de vedere al clienților de flote, o investiție mai profitabilă decât rivalii premium.
În acest moment, Volkswagen Passat domină categoric, alături de de modele precum Audi A4, BMW Seria 3, Ford Mondeo sau Mercedes-Benz C-Class, liga berlinelor medii executive, preferate îndeosebi de companii ca mașini de firmă sau de protocol, dar și de companiile de rent-a-car. Vorbim de un domeniu în care contează foarte mult caracteristicile și imaginea premium, dar și un raport preț/tehnologie cât mai atractiv.

În cazul noului Volkswagen Passat, experții consideră că berlina germană oferă, în acest moment, cel mai bun echilibru, așa încât este de așteptat ca deprecierea acestui model să fie cea mai mică față de a principalilor săi rivali: estimativ, noul Passat va avea o valoare reziduală de 37,4% după 3 ani sau 60.000 de mile (aproape 100.000 km).
În cifre, noua generație Passat se va devaloriza, după perioada mai sus menționată, cu 13.400 £ (aproape 18.000 de euro), în timp ce versiunile similare ale rivalilor vor pierde mai mult din valoare: Mercedes-Benz C-Class – 15.800 £ (peste 21.000 de euro), Audi A4 – 16.970 £ (22.700 euro), BMW Seria 3 – 17.445 £ (peste 23.000 de euro).
Cu alte cuvinte, cel puțin pe piața de mașini second-hand din Marea Britanie, prețul mediu pentru un VW Passat, după 3 ani și un rulaj de circa 100.000 km, se estimează că va fi de 10.900 £ (în jur de 14.500 euro), mai mare cu niște sute de euro față de modele premium rivale, similare ca motorizare și echipare. Ceea ce e de natură să dea peste cap situația de până acum, când Passat-ul se devaloriza mai mult decât Audi A4, BMW Seria 3 sau Mercedes-Benz C-Class.
Comentați?