Advertisement

grupul volkswagen
Home Piaţa auto Volkswagen. Vezi cât ar putea costa scandalul emisiilor

Volkswagen. Vezi cât ar putea costa scandalul emisiilor

Deşi nota de plată este încă neclară, dat fiind faptul că ea depinde în mare parte de performanţele motoarelor după reparaţii, Credit Suisse a început să facă o serie de scenarii privind costul scandalului în care este implicat Volkswagen. În oricare dintre ele, plăţile pe care ar trebui să le suporte constructorul auto german sunt mai mari decât rezervele făcute de către acesta. 

Scandalul falsificării testelor de emisii poluante ar putea costa grupul auto german Volkswagen între 23 şi 78 de miliarde de euro, potrivit băncii elveţiene, care şi-a redus preţul ţintă pentru acţiunile Volkswagen până la 83 de euro de la 169 de euro.

Un cost de 78 de miliarde de euro ar fi cu 60% mai mare decât costul scurgerii de petrol de la platforma Deepwater Horizon, care în 2010 a afectat o mare parte din Golful Mexicului.

„Nota de plată totală (costurile retragerii şi amenzile) este neclară şi depinde în mare parte de performanţele motoarelor după reparaţii”, se arată într-un raport elaborat de analiştii de la Credit Suisse, citat de CNN.

În cel mai optimist scenariu al Credit Suisse, producătorul german ar urma să plătească aproximativ 300 de euro pentru fiecare vehicul în timp ce în cel mai pesimist scenariu costul mediu ar urma să fie de aproximativ 2.000 de euro.

În al doilea rând, Credit Suisse are îngrijorări în legătură cu divizia de servicii financiare a Volkswagen care oferă finanţări pentru achiziţia de automobile şi asigurări pentru clienţii Volkswagen. Veniturile acestei divizii ar urma să aibă de suferit ca urmare a creşterii costurilor de refinanţare şi a provizioanelor de risc, ceea ce va obliga VW să demareze o majorare de capital.

Până acum, Volkswagen a pus deoparte 6,5 miliarde de euro pentru a face faţă costurilor scandalului emisiilor însă chiar şi cea mai conservatoare estimare a Credit Suisse este de 3,5 ori mai mare decât suma pregătită de Volkswagen.

Grupul auto german Volkswagen este implicat în prezent într-un scandal de amploare, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forţat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen California
Piaţa auto

Volkswagen California. O nouă generație pentru legendă

California este furgoneta-camper iconică. După ce a construit peste 280.000 de unități...

Înmatriculările de autoturisme noi
Piaţa auto

Înmatriculările de autoturisme noi în UE au urcat cu 4,6%. România, pe locul 14

În primele 5 luni din 2024,  înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea...

Piaţa auto

Colaborare IVECO – Foton în domeniul vehiculelor comerciale

IVECO și Foton, unul dintre cei mai importanți producători de vehicule comerciale...

vehicule rutiere
Piaţa auto

INS: Parcul național de vehicule rutiere numără 10,3 mil. unități la finalul anului 2023

Numărul total de vehicule rutiere înmatriculate în circulaţie, în evidenţele Direcţiei Generale...