Volkswagen. Vezi cât ar putea costa scandalul emisiilor

Deşi nota de plată este încă neclară, dat fiind faptul că ea depinde în mare parte de performanţele motoarelor după reparaţii, Credit Suisse a început să facă o serie de scenarii privind costul scandalului în care este implicat Volkswagen. În oricare dintre ele, plăţile pe care ar trebui să le suporte constructorul auto german sunt mai mari decât rezervele făcute de către acesta. 



volkswagen-anunta-pierderi-floteauto

Scandalul falsificării testelor de emisii poluante ar putea costa grupul auto german Volkswagen între 23 şi 78 de miliarde de euro, potrivit băncii elveţiene, care şi-a redus preţul ţintă pentru acţiunile Volkswagen până la 83 de euro de la 169 de euro.

Un cost de 78 de miliarde de euro ar fi cu 60% mai mare decât costul scurgerii de petrol de la platforma Deepwater Horizon, care în 2010 a afectat o mare parte din Golful Mexicului.

„Nota de plată totală (costurile retragerii şi amenzile) este neclară şi depinde în mare parte de performanţele motoarelor după reparaţii”, se arată într-un raport elaborat de analiştii de la Credit Suisse, citat de CNN.

În cel mai optimist scenariu al Credit Suisse, producătorul german ar urma să plătească aproximativ 300 de euro pentru fiecare vehicul în timp ce în cel mai pesimist scenariu costul mediu ar urma să fie de aproximativ 2.000 de euro.

În al doilea rând, Credit Suisse are îngrijorări în legătură cu divizia de servicii financiare a Volkswagen care oferă finanţări pentru achiziţia de automobile şi asigurări pentru clienţii Volkswagen. Veniturile acestei divizii ar urma să aibă de suferit ca urmare a creşterii costurilor de refinanţare şi a provizioanelor de risc, ceea ce va obliga VW să demareze o majorare de capital.

Până acum, Volkswagen a pus deoparte 6,5 miliarde de euro pentru a face faţă costurilor scandalului emisiilor însă chiar şi cea mai conservatoare estimare a Credit Suisse este de 3,5 ori mai mare decât suma pregătită de Volkswagen.

Grupul auto german Volkswagen este implicat în prezent într-un scandal de amploare, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forţat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche.

 

Adaugati comentariu