Grupul Volkswagen consideră că obiectivul de reducere a emisiilor de CO2 impus de Uniunea Europeană este complicat de mai mulți factori.
Pe 21 noiembrie 2023, europarlamentarii au votat noi reglementări care impun producătorilor de automobile să reducă emisiile de CO2 ale noilor flote de la 95 la 93,6 g/km până în anul 2025. Dacă nu reușesc să atingă acest obiectiv, producătorii de automobile se vor confrunta cu o amendă de 95 euro pe vehiculul care nu respectă aceste standarde.
Un obiectiv greu de atins
De teamă că nu va putea satisface această cerere la timp – în special din cauza scăderii cererii de vehicule electrice – grupul Volkswagen ar dori ca Uniunea Europeană să reducă obligațiile. Potrivit unui studiu Jato, ar trebui de fapt să-și reducă emisiile cu aproximativ 15% până anul viitor, un obiectiv greu de atins.
O piata dezordonată?
Oliver Blume, directorul general al grupului german, și-a exprimat nemulțumirea față de condițiile necorespunzătoare pentru progresul vehiculelor cu emisii zero pe piață. „Nu are sens ca industria să fie obligată să plătească penalități atunci când nu sunt îndeplinite condițiile pentru creșterea numărului de vehiculele electrice. (…) În funcție de cadrul pe care îl avem pe diferitele piețe, este important să ajustăm obiectivele de CO2 și să ne gândim la ceea ce este realist”, a subliniat acesta.
În pofida numeroaselor lansări și îmbunătățiri ale modelelor Volkswagen în 2024, Oliver Blume a insistat că încă este dificil să convingi noii clienți să treacă la vehicule 100% electrice. Noile reglementări, precum eliminarea bonusului de mediu în Germania, au dus la o scădere bruscă a vânzărilor de „vehicule curate” în Germania, cea mai mare piață din Europa.
Volkswagen nu este singura care și-a exprimat nemulțumirea față de aceste măsuri considerate prea restrictive. CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a avertizat deja că trecerea la vehiculele electrice va avea ca rezultat „o baie de sânge”. De asemenea, Michael Dean de la Bloomberg Intelligence a subliniat că reducerea subvențiilor și concurența producătorilor chinezi au complicat considerabil sarcina constructorilor auto europeni.
CITEȘTE ȘI:
Unde s-a ajuns pe Autostrada Unirii A8, de la Târgu Mureș la Ungheni
Punct de întoarcere realizat pe sub pasajul rutier de pe DN 1, în zona Aeroportului Otopeni
Comentați?