Volkswagen Multivan. Un nou capitol

Multivan, o legendă a industriei auto, se pregătește pentru o nouă etapă a vieții sale. În iunie este prevăzută lansarea noii generații, T7, care ne va oferi un model complet nou, gata să-și încânte fanii, dar și să cucerească noi clienți.
Multivan

Luna trecută, poate vă mai amintiți – iar dacă nu, vă invităm să răsfoiți numărul 71 al revistei – am făcut o incursiune în istoria Multivan. Un model care a fost conceput ca un vehicul utilitar, dar, grație multiplelor inovații care i-au marcat existența, ca și a charismei sale, a devenit o legendă. Și nu doar în segment, ci pentru întreaga industrie auto.

De-a lungul ultimei luni, informațiile pe acest subiect au curs dinspre divizia Volkswagen Vehicule Comerciale. Cu detalii despre funcționalitățile pe care ni le propune noua generație, dar și, poate mai important pentru potențialii clienți, cu o poziționare în timp a lansării oficiale. De-acum este cert, noua generație, T7, care ne propune un Multivan complet nou, va avea premiera în iunie.

Accent pe flexibilitate

Multivan și-a făcut un renume din multitudinea de funcționalități pe care le oferă. De la MPV familial, la vehicul de transport business sau VIP. Ori de la ”microbuz” la camper. Iar noua generație, care urmează să apară anul acesta, propune și cel mai flexibil interior pe care l-a avut vreodată un Bulli.

Poziția înaltă, privilegiată, a șoferului și pasagerului din dreapta. Până la cinci scaune individuale mobile / detașabile în spate. La cerere, al doilea rând de scaune poate fi rotit cu 180 de grade. Permițând așezarea scaunelor din spate în aranjamentul ”față în față”, tipic pentru Multivan. Un concept care a fost lansat de Multivan T3 și este o formulă câștigătoare de peste 35 de ani. Generație cu generație a devenit și mai bună. Iar acum a sosit timpul ca acest concept unic să meargă mai departe.

multivan

Albert Kirzinger, șef de proiectare pentru vehiculele comerciale Volkswagen, explică de ce sistemul scaunelor pliabile, mobile și detașabile este atât de important pentru Multivan. „Este practic prin excelență. Iar o mașină este practică atunci când poate fi utilizată flexibil. În acest scop, am creat un nou sistem de scaune. Care permite detașarea lor pentru a face loc echipamentului sportiv, unui mountain bike sau plăcii de surf. Spațiul este generos, perfect proporționat și face totul posibil”, spune Kirzinger.

Așadar, de acum înainte vor exista doar locuri individuale. Bancheta integrală de pe al treilea rând a fost eliminată. În același timp, noile locuri individuale din al doilea și al treilea rând au devenit mult mai ușoare. Pot fi mutate extrem de rapid și, de asemenea, scoase sau introduse înapoi cu cea mai mare ușurință. Acest lucru se datorează faptului că inginerii au regândit și sistemul de culisare.

multivan

Acum este un sistem end-to-end din spate până la al doilea rând de scaune. Acest lucru face ca flexibilitatea interiorului să sporească substanțial. Căci, fiind individuale, se pot elimina scaunele dintr-una dintre părți, ori să-l îmingeți pe cel din mijlocul rândului trei. Astfel obțineți spațiu pentru bicicletele care vă vor însoți în aventură. Din 1985, fiecare Multivan a avut, de asemenea, și o masă. Și acest aspect a fost ”reinventat”, noua soluție permițând andocarea sa în orice poziție.

Multivan poartă genele celui mai cunoscut MPV

Dacă prima schiță ne oferea o imagine a părții frontale, între timp, oficialii companiei germane ne-au oferit și o altă imagine, mai explicită. Una capabilă să ne convingă că noul Multivan, așa cum spune și Albert Kirzinger, designerul șef, ” poartă genele inconfundabile ale celui mai cunoscut design MPV din lume”.

Volkswagen Vehicule Comerciale a recreat Multivan complet. Designul și aspectul unuia dintre cele mai flexibile și mai originale concepte de vehicule de pe piață au fost astfel realiniate. Cu toate acestea, ADN-ul faimoșilor săi predecesori joacă un rol cheie în conturarea designului noii generații. „Făcând un pas major înainte, am îmbunătățit și mai mult caracterul inconfundabil al acestui vehicul iconic, rămânând totuși loiali liniei tipice Bulli. Invocăm în mod conștient, de exemplu, linia orizontală definitorie pentru T3 ”, spune Kirzinger.

Desigur și caracterul special al ansamblului este, de asemenea, un omagiu adus primei generații a lui Multivan, care a debutat în urmă cu mai bine de 35 de ani. Noul Multivan încorporează, de asemenea, o capotă care amintește de a doua generație, T4, astfel că, practice, noul Multivan își declară apartenența la istoria de success Bulli și izbutește să ducă mai departe povestea de succes cu un design clar, atemporal.

Cea de-a cincea generație a Multivan care oferă până la șapte locuri se bazează pentru prima dată pe Modular Transverse Matrix. Care permite o extensie a ampatamentului cu proporții izbitoare corespunzătoare. Noul Multivan este, de asemenea, mai lat și beneficiază de un profil mai apropiat de șosea, menit să-i confere o prezență cu o forță superioară. În egală măsură, s-a pus accent pe aerodinamică, scopul fiind acela de a obține un consum redus de combustibil și, implicit, o autonomie mai mare.

Spațiu mai mult

Volkswagen utilizează interacțiunea dintre electronică și software pentru a schimbătorul de viteză într-un controller, reducerea dimensiunii sale maximizând spațiul interior. Practic, după ce primele două generații au avut levier clasic, iar următoarele de unul mutat pe panoul de bord, acum se trece la o nouă etapă. Tehnologia din spatele acesteia: shift-by-wire. Aceasta înseamnă retransmiterea electronică a semnalelor de schimbare a vitezei. Cu un singur clic. Condiția prealabilă pentru aceasta este faptul că în viitor Multivan va fi echipat cu o cutie de viteze cu dublu ambreiaj, DSG. „Un mic comutator este acum suficient. Din punct de vedere ergonomic este integrat perfect în noul panou de instrumente din dreapta volanului.
Comutatorul DSG este astfel la un nivel cu afișajul de 10 inchi al sistemului de infotainment“, precizează constructorul. Un sistem de infotainment care oferă, în premieră, o afișare reală la 360 de grade a vehiculului, pentru a facilita parcarea și manevrele în spații înguste.

În plus, și frâna de mână clasică a dispărut și urmează să fie acționată automat sau prin intermediul unui buton. Astfel că spațiul dintre scaunul șoferului și cel al pasagerului din dreapta a crescut, oferind chiar posibilitatea ca în cazul unei opriri să ajungi rapid în zona din spate. Sau pentru a utiliza noua masă multifuncțională din spate drept consolă centrală între scaunul șoferului și pasagerul din față.

Multivan – Formulă inovatoare pentru masa multifuncțională

Este o caracteristică pe care chiar și primul Multivan o avea deja la bord în urmă cu mai bine de 35 de ani: o masă în spate. De atunci, această caracteristică practică a fost mereu în echiparea fiecărei generații, în formule din ce în ce mai inovatoare. Iar acum vine cu cea mai flexibilă versiune a sa, care poate fi folosit și ca consolă centrală pe orice rând de scaune, dar și, în premieră, în față.

În poziția sa implicită, în mijlocul vehiculului, cele două jumătăți rabatabile ale mesei și regulatorul de înălțime sunt retrase. În această poziție, masa este o consolă centrală, care poate fi instalată pe orice rând de scaune. În partea superioară a acestei console sunt integrate trei suporturi pentru pahare și un coș de depozitare.

Masa multifuncțională poate fi ridicată prin apăsarea unui buton. Și oferă acum acces la alte compartimente de depozitare – de exemplu, pentru jucării sau sticle de băuturi mai mari. În paralel, cele două jumătăți ale mesei pot fi acum extrase și pliate în poziție în stânga și în dreapta. Dacă doriți să scoateți masa, pur și simplu o eliberați folosind cele două mânere de la baza sa, iar utilizând doar unul, ea poate fi deplasată.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, mai 2021)

 

CITEȘTE ȘI:

Sidicatul polițiștilor Europol: „Autospecialele” de poliție noi au airbag-urile nefuncționale

Afacerile din comerţul cu autovehicule au crescut cu 40,9% în primele 5 luni

Ușoară revigorare a pieței auto din România. Raportul PwC ”Autofacts” 2021

 

 

Adaugati comentariu