Volkswagen Multivan a ajuns în România

Noua generație a best-seller-ului constructorului german. VW Multivan, se poate comanda și în România începând de la mijlocul lunii noiembrie, cu un preț de start de 41.448 de euro pentru varianta cu benzină 1.5 TSI 100 kW.
Multivan

Desigur, despre noua generație Multivan ați aflat deja detalii încă de la momentul prezentării sale oficiale. Și, rămâneți conectați cu Flote Auto, în varianta sa print și online, pentru că urmează, așa cum v-am obișnuit, primul contact la volan și, ulterior, testele cu măsurători. Dar, până atunci, vă reamintim pe scurt, cîteva repere. Dar și prețurile cu care acest model se va comercializa pe piața din România.

Așadar, cu premiera mondială a noului Multivan, Volkswagen Commercial Vehicles deschide o nouă eră pentru marcă și mobilitate. În viitor, gama Bulli va fi alcătuită din trei piloni: Multivan, Transporter 6.1 și ID.BUZZ, care urmează să fie lansat în 2022. „T6.1” rămâne specialistul pentru uz comercial și baza pentru iconicul camper van California. Cu ID.BUZZ MPV, axat pe lifestyle, și autoutilitara ID.BUZZ Cargo, adaptată mediului urban, portofoliul se va extinde cu două modele complet electrice. În timp ce noul Multivan, cu până la șapte locuri, își asumă mai mult decât oricând rolul cheie al versatilului ”all-rounder”.

Comparativ cu predecesorul său, versiunea de bază a noului vehicul este acum mai lungă și mai lată. Dar noutățile nu se opresc aici. Noul Volkswagen Multivan propune și o nouă etapă evolutivă a sistemelor de asistență, operare și infotainment. În timp ce un nou concept de interior face modelul și mai versatil. Iar designul iconic a suferit o dezvoltare evolutivă.
Multivan cu tracțiune față va fi disponibil cu două motoare TSI pe benzină, cu patru cilindri, supraalimentate. Acestea produc 100 kW / 136 CP și 150 kW / 204 CP. La acestea, anul viitor se va adăuga un motor diesel TDI cu patru cilindri și o putere de 110 kW / 150 CP. În paralel cu sistemul de propulsie clasic, noul Multivan vine cu un sistem de propulsie plug-in hibrid ce are în denumire sufixul ‘eHybrid’. Puterea sistemului cu motor electric plus motor pe benzină supraalimentat (TSI): 160kW / 218CP. Datorită unei baterii litiu-ion de 13 kWh, Multivan eHybrid acoperă distanțele zilnice uzuale exclusiv prin propulsia electrică. Sistemul a fost conceput în așa fel încât modelul Multivan eHybrid să pornească în mod implicit cu alimentare exclusiv electrică și, prin urmare, să parcurgă în special deplasările scurte fără emisii. Numai la viteze de peste 130 km/h intervine și economicul motor TSI.

Toate versiunile de sisteme de propulsie sunt cuplate din standard cu o cutie de viteze cu ambreiaj dublu (DSG). Cutia de viteze DSG cu 6 trepte a variantei eHybrid este o cutie de viteze (DQ400E) dezvoltată special pentru sistemul de propulsie plug-in hibrid și formează împreună cu motorul electric o singură unitate. Cutia de viteze utilizată pentru versiunile TSI și versiunea ulterioară TDI este o cutie DSG cu 7 trepte. Pentru prima dată la Multivan, selectarea treptei se realizează electronic și astfel extrem de simplu, cu un mic buton selector de pe panoul de instrumente.

Volkswagen Vehicule Comerciale România a anunțat prețurile pentru această nouă versiune, ce poate fi comandată deja. În versiunea simplă, cu motor termic de 1.5 TSI și 136 CP, Multivan pornește de la un preț de 41.448 de euro, TVA inclus. Cea mai scumpă versiune a sa este varianta hibridă, care, în funcție de configurări, poate ajunge la 58.410 de euro, TVA inclus, pentru varianta eHybrid de 218 CP.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, noiembrie 2021)

 

CITEȘTE ȘI:

Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 4,1% în 2021. Clasamanetul mărcilor

Transportul rutier de mărfuri a crescut cu 15,4% în primele 9 luni din 2021

 

 

Adaugati comentariu