Constructorul Variantei de Ocolire (VO) a municipiului Satu Mare a primit solicitări din partea Prefecturii pentru a accelera lucrările, astfel încât o porţiune din investiţie să fie deschisă în toamna acestui an, iar întregul obiectiv să fie finalizat în data de 23 iunie 2021.
“Cu toate că lucrările se desfăşoară conform graficului stabilit, în special execuţia lucrărilor complexe de la pasajele denivelate şi podul peste râul Someş, prefectul consideră că această perioadă este prielnică pentru o mobilizare mai bună, existând atât frontul de lucru, cât şi resurse disponibile. Prefectul şi directorul regional au solicitat constructorului un grafic de lucrări accelerat pentru a se asigura că până la toamnă va fi dat în exploatare cel puţin tronsonul care leagă, prin noul pod peste râul Someş, DN 19 Satu Mare – Carei de DN 19A Satu Mare – Petea, respectiv până la data de 23 iunie 2021 întreaga lucrare va fi finalizată”, au precizat reprezentanţii Prefecturii.
Cu excepţia viitorului pasaj peste calea ferată dublă Satu Mare – Halmeu/Baia Mare, unde se aşteaptă relocarea conductei magistrale de gaz metan pentru începerea lucrărilor, celelalte nouă lucrări complexe de traversări au stadii de execuţie avansate şi foarte avansate.
“Reprezentanţii beneficiarului se vor afla din nou pe şantier, urmând să convină noile termene împreună cu constructorul. Fiind unul dintre proiectele guvernamentale de importanţă majoră pentru dezvoltarea municipiului şi a judeţului, prefectul rămâne angajat într-o susţinere totală pentru finalizarea la termen a acestei lucrări, cu respectarea condiţiilor de calitate şi siguranţă”, a mai arătat Instituţia Prefectului.
Constructorul viitoarei şosele de centură este Asocierea Itinera-Colinni Lavori-Viadesign.
Lucrările pe VO Satu Mare, începute de 3 ani
Ordinul de începere pentru lucrările la Varianta Ocolitoare Satu Mare a fost emis în luna mai 2017.
Constructorul avea iniţial la dispoziţie 18 luni pentru finalizarea lucrărilor, dar termenul a fost extins până în luna septembrie 2020.
Pe șoseaua de centură, care va avea o lungime de 19,54 km, se vor construi 10 poduri şi pasaje şi 4 noduri rutiere, dintre care unul suspendat.
Valoarea contractului este de 304,8 milioane de lei (fără TVA) sumă asigurată din fonduri europene.
VO Satu Mare face parte din proiectul şoselei rapide Someş Expres (380 km), care va fi construită pe traseul Turda – Dej – Baia Mare – Satu Mare – Halmeu.
CITEȘTE ȘI:
Cele 10 măsuri de relaxare a restricțiilor de la 1 iunie
Coronavirus. Industria auto din Polonia, cel mai afectat sector din economia ţării
Statul va susține o parte din salariile celor care revin din șomaj tehnic
Comentați?