Advertisement

RCA
Home Administrare flote Fiscalitate Vinieta Oxigen s-ar putea amâna pentru martie 2020

Vinieta Oxigen s-ar putea amâna pentru martie 2020

Vinieta Oxigen, viitoarea taxă de poluare din Capitală, s-ar putea amâna până în luna martie 2020, a anunţat primarul general al municipiului Bucureşti, Gabriela Firea.  Aceasta a explicat că, în lunile ianuarie și februarie, vor fi derulate acţiuni de informare și conștientizare a populaţiei în legătură cu efectele introducerii acestei taxe.

„Am decis împreuna cu colegii de la Direcţia Transporturilor să propunem Consiliului General, în următoare şedinţa, ca lunile ianuarie şi februarie să fie de informare şi conştientizare, iar etapa de amenzi, dacă va fi cazul, să înceapă la 1 martie”, a anunţat primarul general.

Vinieta se va putea procura prin SMS, online – prin Administraţia Străzilor, din benzinării sau pay-point.

În data de 24 octombrie 2019, a fost aprobată Hotărârea Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB), conform căruia toate maşinile cu normă de poluare sub Euro 4 vor plăti vinieta „Oxigen” de acces şi circulaţie în Bucureşti, începând cu 1 ianuarie 2020.

Totodată, vinieta va fi introdusă şi pentru maşinile cu normă de poluare Euro 4, de la 1 ianuarie 2021.

Începând cu 1 ianuarie 2022 va fi interzis accesul în municipiul Bucureşti pentru autovehiculele cu norme de poluare non-Euro, Euro 1 şi Euro 2.

De asemenea, începând cu data de 1 ianuarie 2024, va fi interzis în Capitală accesul autovehiculelor cu normă de poluare Euro 3.

Au fost exceptate de la restricţiile din hotărâre: autovehiculele din categoria L1E şi L5E, precum şi autovehiculele care funcţionează cu GNL, GNC şi GPL (doar autovehiculele cu normă de poluare Euro 3).

Vinieta Oxigen va fi introdusă pentru maşinile cu normă de poluare Euro 4 doar de la 1 ianuarie 2021.

Vor fi exceptate de la aceste restricţii atât autovehiculele special adaptate pentru persoanele cu dizabilităţi, precum şi cele aflate în proprietatea persoanelor cu dizabilităţi, care posedă certificat de încadrare în grad grav de handicap, cu însoţitor, eliberat de Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, de pe raza municipiului Bucureşti.

Circulaţia autovehiculelor vizate de anumite restricţii, fără achiziţionarea vinietei corespunzătoare, precum şi circulaţia în interiorul ZACA, în intervalul restricţionat, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.500 la 2.000 de lei.

Astfel, din 2020, pentru vehiculele cu norma de poluare Euro 4, Euro 5, Euro 6, pentru cele electrice şi hibride, accesul în Bucureşti este permis fără restricţii pe toate arterele.

Maşinile Euro 3 pot circula în Bucureşti numai după achiziţionarea vinietei.

Pentru automobilele non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, accesul este interzis în Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului, stabilită prin proiect în perimetrul delimitat de Piaţa Victoriei – bd. Iancu de Hunedoara – şos. Ştefan cel Mare – str. Polonă – str. Mihai Eminescu – str. Traian – bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Şincai – str. Lânăriei – Calea Şerban Vodă – bd. Mărăşeşti – str. Mitropolit Nifon – bd. Libertăţii – Calea 13 Septembrie – şos. Pandurilor – şos. Cotroceni – Splaiul Independeţei – str. Ştirbei Vodă – str. Berzei – str. Buzeşti – Piaţa Victoriei. În restul Capitalei, maşinile non-Euro, Euro 1 şi Euro 2 au drept de circulaţie pe bază de vinietă.

Cel mai mare tarif îl vor plăti şoferii care au maşini Non Euro, taxa pentru ei fiind de 1.900 de lei pe an. Cel mai puţin vor plăti proprietarii de maşini cu normă de poluare Euro 4, respectiv 500 de lei pe an.

Pentru maşinile sub Euro 3 vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 şi Euro 4, 5 lei pe zi.

vinieta Oxigen

În Bucureşti, măsura vizează 382.000 de maşini non-Euro, Euro 1 şi 2, 653.000 de maşini din categoriile Euro 3 şi 4.

 

CITEŞTE ŞI:

Cum afli norma de poluare a maşinii. Exemple

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

biodiesel
CarburanţiFiscalitate

După mașinile electrice, Comisia Europeană va taxa și biodieselul importat din China

După ce a introdus taxe vamale suplimentare pentru vehiculele electrice chinezești, Comisia...

companie
Fiscalitate

Germania va acorda, până în 2028, noi facilități pentru mașinile electrice de companie

Angajații germani care conduc o mașină de companie complet electrică beneficiază deja...

acciza
CarburanţiFiscalitate

Ministerul Finanțelor propune creșterea subvenției la acciza pentru combustibil pentru transportatori și distribuitori

Ministerul Finanțelor a publicat în transparență un proiect de act normativ prin...

Mini
Fiscalitate

Mini, în centrul negocierilor dintre BMW și Comisia Europeană privind suprataxele vamale

Mini, marca britanică BMW își prezintă argumentele în fața Comisiei Europene pentru...