Viitoarele interioare Nissan vor renunța la butoane?

Toată lumea se îndreaptă către borduri tot mai puțin personalizate, care în locul butoanelor fizice și al indicatoarelor analogice oferă... tablete. Ce cale vor urma viitoarele interioare Nissan? Una digitală, dar puțin diferită.
Viitoarele interioare Nissan - Nissan Ariya

Vă mai amintiți bordurile din anii 80 – 90? Ce bijuterii, cu forme atrăgătoare și butoane pe care…le apăsai! Și cu manete pe care le trăgeai, le împingeai și simțeai că faci ceva! Apoi au apărut display-urile tactile care acaparau o parte din comenzi, în special pe cele ale sistemului de sunet. Nimic greșit în asta: arătau spectaculos și ușurau munca șoferului.

Acum, însă, o mare parte au renunțat la orice buton fizic în favoarea interfețelor electronice. Inclusiv butoanele climatizării au ajuns să fie încorporate în meniurile sistemelor multimedia. Tot ce era simplu s-a transformat într-un haos!

Honda Civic Sedan 1.5 VTEC Turbo CVT

Renault și-a dat seama de asta și a revenit la blocul de comandă pentru climatizare, după ce, înainte de facelift, Megane integrase o parte din comenzile climei în meniul ”tabletei”. La fel s-a întâmplat și cu Honda și al ei Civic (foto sus): după experimentul grotesc cu butoane digitale în loc de potențiometru, faceliftul a revenit la ”naturalul” buton rotativ. Peugeot mai are nevoie de timp ca să revină la sentimente mai bune.

Cum va arăta viitorul X-Trail?

Ce se va întâmpla, însă, cu Nissan? În viitorul apropiat nu va renunța la butoanele fizice, așa cum am văzut în fotografiile spion ale viitorului X-Trail, și bine face! Și displayul central, și climatizarea vor avea butoane dedicate și nu le vor integra funcțiile în meniu. Însă strategia pe termen mediu este sintetizată de conceptul Ariya.

Viitoarele interioare Nissan - Nissan Ariya

Așa arată interiorul noului camion Volvo FH!

Butoanele sistemului de climatizare la viitoarele interioare Nissan vor deveni tactile, dar și-ar putea păstra locul clasic: sub display-ul de bord. De asemenea, va exista un selector rotativ, ceea ce e bine. Și mai trebuie menționată o abordare aparte a designerilor japonezi, care se bazează în egală măsură pe considerente de design și funcționalitate. Este vorba de două ecrane plasate pe o suprafață curbată, în imediata apropiere a șoferului. Nu de o tabletă verticală. Și asta, pentru că niponii consideră că șoferul se uită se la stânga la dreapta în mod natural, nu în jos.

”Oamenii pot vedea și asimila mai multe informații, dacă sunt dispuse orizontal. Vederea periferică funcționează în acest fel”, spune Tomomichi Uekuri, senior manager în echipa de dezvoltare a interfețelor HMI.

Totodată, suprafața este ”vălurită” pentru ca șoferul să ajungă mai ușor cu degetul la display-ul central. Astfel, inginerii împușcă trei iepuri: mai simplu pentru ochi, mai ușor pentru mână, mai sigur pentru toată lumea!

Adaugati comentariu