Dacă în lumea autoturismelor există concursuri care încununează cele mai bune modele ale anului, şi în lumea vehiculelor utilitare există jurii specializate care oferă premii pe diferite segmente în parte. Premianţii pentru 2016 sunt Volkswagen Transporter, Nissan Navara şi Iveco Eurocargo.
Cu ocazia expoziţiei Solutrans, care s-a desfăşurat la Lyon, în Franţa, un juriu format din 25 de jurnalişti (din 24 de ţări) de la 25 de publicaţii de prestigiu din domeniul autovehiculelor utilitare a acordat premii pentru mai multe segmente ale pieţei. Premiul ˝International Van of the Year 2016˝ i-a revenit lui Volkswagen Transporter T6, premiul „International Pick-up of the Year 2016˝ a fost câștigat de Nissan NP300 Navara, în timp ce Iveco Eurocargo a reuşit să-şi treacă în cont premiul ˝International Truck of the Year 2016“.
Aşadar, cel mai bun van utilitar este generaţia a şasea a lui Volkswagen Transporter, model care primeşte pentru a treia oară această distincţie. Premiul a fost primit de către Dr. Eckhard Scholz, şeful diviziei de vehicule comerciale din cadrul grupului Volkswagen. Modelul ce se produce la Hanovra se distinge prin calitatea fabricaţiei, prin modularitatea oferită şi prin costurile de exploatare bune.
Transporter T6 este oferit în mai multe versiuni de caroserie – Furgon, Kombi, Kombi Doka Plus (un hibrid între furgon şi Kombi, cu şase locuri şi un geam în panoul despărţitor dintre zona de marfă şi cea de persoane) sau Pick-Up (disponibil cu cabină simplă sau dublă şi, de asemenea, cu benă sau şasiu gol). În cazul versiunii scurte a lui Transporter T6, suprafaţa de încărcare este de 4,2 mp, în timp ce volumul disponibil este de 5,8 mc. Volumul util poate ajunge până la o valoare maximă de 9,3 mc, în cazul versiunii cu ampatament mărit şi cu structură portantă cu plafon înalt. Şase motorizări sunt disponibile, toate cu cilindree de 2 litri – patru diesel TDI (de 84 CP, 102 CP, 150 CP sau 204 CP) şi două TSI alimentate cu benzină (150 CP sau 204 CP).
Noul Nissan NP300 Navara a obţinut în cadrul aceluiaşi concurs premiul pentru „International Pick-up of the Year“. Noul model, a cărui fabricaţie a debutat în noiembrie la uzina Nissan din Barcelona, mizează pe un mix interesant, asta pentru că pe lângă latura sa utilitară, va oferi utilizatorilor o cabină finisată la nivel de automobil personal.
Disponibil în două versiuni – cabină simplă şi Double Cab (variantă ce are suspensie spate multilink) – NP300 Navara aduce şi alte inovaţii în segment, cum ar fi Around View Monitor sau sistemul de frânare automată de urgenţă Forward Emergency Braking. În acelaşi timp, pentru cei care sunt interesaţi de îmbunătăţirile caracterului utilitar, amintim că bena noului model este mai lungă cu 67 mm comparativ cu generaţia precedentă.
Fiind vorba de o gală a vehiculelor comerciale, trebuia să avem şi un camion premiat, iar distincţia a poposit în tabăra Iveco. Eurocargo este International Truck of the Year, premiu primit de către domnul Pierre Lahutte, Iveco Brand President.
Noul camion Iveco din segmentul mediu a luptat cu o concurență puternică pentru a câștiga premiul pentru că a adus „cea mai mare contribuție la eficiența transportului rutier pe baza unor criterii care au inclus inovații tehnice, confort, sigurantă, manevrabilitate, economie de combustibil, amprenta asupra mediului înconjurător și costul total de proprietate (TCO)“.
Pe lângă multe alte avantaje, noul Eurocargo este disponibil într-o versiune „super-eco“ care funcţionează alimentată cu gaz natural comprimat (CNG), cu impact redus asupra mediului înconjurător și oferind avantaje economice în comparație cu versiunile diesel. Motorul Tector de șase litri 210 CP oferă beneficii semnificative în domeniul eficienței, emisiilor și întreținerii. Deja conform cu standardele Euro VI de emisii etapa C (impuse de la 31.12.2016), acest vehicul are acces la zonele restrictionate din centrele orașelor, oferind un avantaj suplimentar în misiunile cu opriri dese. În plus, vehiculele Eurocargo pe gaze naturale sunt extrem de silenţioase, ceea ce le face perfecte pentru misiunile urbane pe timp de noapte.
Premiul de anul acesta este cel de-al patrulea obţinut de Iveco la această competiţie, după titlul „International Truck of the Year 2013“ câştigat de Stralis, „International Van of the Year 2015“ câştigat de Daily şi „International Coach of the Year 2016“ câştigat de Magelys.
(Articol publicat în revista FloteAuto, decembrie 2015-ianuarie 2016)
Comentați?