Vânzările anuale globale ale Tesla au scăzut pentru prima dată în ultimii cel puțin 9 ani, în pofida creșterii de 2,3% din ultimul trimestru, care nu a fost însă suficientă pentru a depăși începutul lent al anului 2024, în ciuda ofertelor de finanțare cu 0% dobândă, încărcare gratuită și închiriere la preț redus.
Compania din Austin (Texas, SUA) a livrat 495.570 de vehicule electrice din octombrie până în decembrie, crescând livrările la 1,79 milioane de unități pentru întregul an. Dar acestea a fost cu 1,1% sub vânzările din 2023, de 1,81 milioane de unități, deoarece cererea totală de vehicule electrice a încetinit la nivel mondial.
Avansul din trimestrul patru a venit cu un cost. Analiștii intervievați de consultanții de la FactSet au estimat că prețul mediu de vânzare al Tesla a scăzut la puțin peste 41.000 de dolari în T4, cel mai redus din ultimii patru ani. Acest lucru nu este de bun augur pentru veniturile din trimestru IV, pe care compania le va anunța pe 29 ianuarie.
În 2022, Tesla a estimat că vânzările sale vor crește cu 50% în următorii ani, dar predicția s-a confruntat cu o concurență sporită în China, Europa și SUA. În SUA, analiștii spun că majoritatea primilor adoptatori de tehnologie au deja vehicule electrice, iar ceilalți cumpărători interesați au îngrijorări cu privire la autonomie, preț și capacitatea de a găsi stații de încărcare în călătorii mai lungi.
Livrările din T4 au fost sub estimările analiștilor de pe Wall Street, care au mizat pe vânzări de 498.000 de vehicule.
În același timp, vânzările chinezilor de la BYD cresc, apropiindu-se tot mai mult de cifrele anunțate de Tesla.
BYD a raportat că a vândut 207.734 de vehicule electrice în decembrie 2024, ridicându-și totalul anual la 1,76 milioane de unități, deoarece subvențiile și reducerile de preț au atras tot mai mulți clienți.
Vânzările totale de vehicule ale BYD au crescut cu peste 41% în 2024, avansul fiind alimentat, în principal, de livrările de mașini hibride.
Compania a beneficiat de o creștere a vânzărilor de mașini pe piața sa de origine, deoarece concurența intensă a condus la scăderea prețurilor, iar subvențiile guvernamentale au încurajat consumatorii să-și înlocuiască mașinile vechi cu vehicule electrice sau alte opțiuni mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil.
BYD vinde 90% din mașinile sale în China, unde și-a extins avantajul față de mărci străine precum Volkswagen și Toyota.
Creșterea BYD și a altor producători chinezi de vehicule electrice contrastează cu provocările cu care se confruntă unii producători tradiționali de mașini pe piețele majore occidentale.
CITEȘTE ȘI:
Turcia a majorat taxele vamale suplimentare pentru două categorii de mașini importate din China
Spațiul Schengen. Punctele de trecere a frontierei unde este eliminat controlul
Comentați?