Advertisement

autoturisme electrificate
Home Piaţa auto Analize de piață Vânzările de autoturisme electrificate au crescut cu 94% în primele 10 luni

Vânzările de autoturisme electrificate au crescut cu 94% în primele 10 luni

Înmatriculările de autoturisme au înregistrat un avans de 0,7%, în primele 10 luni ale anului, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020, în schimb vânzările de autoturisme electrificate au consemnat o creştere a vânzărilor de 94%, realizând o cotă de piaţă de 12,8%, arată datele publicate luni de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

”În primele 10 luni ale anului 2021, obserăm o evoluție mixtă a înmatriculărilor de autovehicule, majoritatea lunilor fiind în creștere semnificativă față de 2020, dar prin raportare la o bază foarte mică în 2020, pe perioada stării de urgență. Luna octombrie 2021 vine cu o scădere de 19,3% față de luna similară a anului 2020”, precizează APIA.

autoturisme electrificate

În piața națională, TOP 10 mărci pentru autoturisme + autovehicule comerciale, după 10 luni din 2021, este condus de Dacia (29.345 unități), urmată de Ford (9.528 unități), Toyota (7.974 unități), Volkswagen (7.918 unități), Renault (7.727 unități), Hyundai (7.478 unități), Skoda (6.907 unități), Mercedes Benz (5.995 unități), Suzuki (3.955 unități) și Peugeot (3.205 unități).

Autoturismele (care reprezintă aproximativ 82% din total) au înregistrat, în luna octombrie 2021, un volum de 9.496 unități, cu 23,5% mai puțin decât în luna similară din 2020. ”Cu toate acestea, și din cauza scăderilor din primele două luni ale acestui an, pe ansamblul celor 10 luni din 2021, se înregistrează totuși o creștere generală de 0,7% comparativ cu perioada similară a anului anterior”, mai arată APIA.

autoturisme electrificate

După primele 10 luni ale anului, se observă o evoluție mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele: Clasa A (+27,4%), Clasa B (-0,8%), Clasa C (-15,0%), Clasa D (-4,7%), Clasa E (+6,6%), Clasa F (+149,2%), SUV (+14,2%), MPV (-5,9%) si Clasa Sport (-3,1%).

În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 43,6%, în creștere cu 5,1pp față de 2020, urmat de Clasa C cu o cotă de 28,2%, în scădere cu 5,2 pp și Clasa B cu o cotă de 20,8% în scădere cu 0,3pp fata de aceeasi perioada a anului trecut.

APIA

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, după 10 luni din 2021, ponderea autoturismelor pe benzină a înregistrat o creștere de 0,4 pp față de perioada similară din 2020, ajungând, astfel, la o pondere de 66,9%. În ceea ce privește autoturismele cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 6.6 pp față de primele 10 luni din 2020, deținând o cotă de 20,3% din total.

APIA

Pe de altă parte, autoturismele electrificate, respectiv cele electrice (100% și hibride plug- in), precum și cele full hybrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să dețină, după primele 10 luni din 2021, o cotă de piață de 12.8%, care este de 1,9 ori mai mare decât cea pe care o aveau în perioada similară a anului trecut (6,6%).

Ca și în anul 2020, când, deși s-a înregistrat o scădere a achizițiilor de autoturisme în general, cele “verzi” au performat. În anul 2021, achizițiile din aceasta categorie aproape s-au dublat (+94,0%) comparativ cu perioda similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creșterea importanta a autoturismelor plug-in hybrid (+233,6%).

APIA

Analizând evoluția autoturismelor cu tracțiune integrală (4×4), se obervă că, după 10 luni din 2021, acestea dețin o cotă de piață de 21,8% și un volum total de 21.075 unități, în creștere cu 10,6% față de perioada similară din 2020.

În ceea ce privește tipul proprietarului, cele mai multe achiziții de autoturisme în primele 10 luni din 2021 au fost realizate de către persoanele juridice, care acoperă 55% din totalul achizițiilor de autoturisme.

Autovehicule comerciale ușoare (minibuse si pick-up) înregistrează, după 10 luni din 2021, o creștere importantă, de 21,9%, care consemnează o evoluție mult mai bună decât cea a autoturismelor (+0,7%). În acest context, majoritatea mărcilor și modelelor sunt în teritoriul pozitiv în raport cu perioada similară din 2020.

autoturisme electrificate

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Renault Hippie Caviar Hotel. Servicii de cinci stele

ANCOM atrage atenţia asupra serviciilor de livrare a coletelor de Black Friday

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

electrice
Analize de piață

Majoritatea șoferilor de mașini electrice se declară mulțumiți de experiența de încărcare. Studiu Roland Berger

România își îmbunătățește performanța în ceea ce privește mobilitatea electrică, înregistrând un...

Jocurile Olimpice
Analize de piață

Mega-flotă electrificată pentru Jocurile Olimpice și Paralimpice de la Paris. ToyotaMotor este partener exclusiv

Prin intermediul Comitetului de Organizare a Jocurilor Olimpice și Paralimpice (COJOP) de...

motorizare
Analize de piață

România are în continuare a doua cea mai mică rată de motorizare din UE

Pe șoselele din UE circulau, în 2022, aproximativ 253 de milioane de...

Înmatriculările de autoturisme noi
Analize de piață

Înmatriculările de autoturisme noi, în România, au crescut cu 12,03%

Înmatriculările de autoturisme noi, în România, au crescut cu 12,03%, în primele...