Vânzările de vehicule comerciale uşoare sub 3,5 tone au urmat tendinţa uşoară de creştere economică, înregistrând un progres de 27,6% în primele 6 luni ale lui 2015.
Unul din cei mai buni indicatori privind funcţionarea economiei sunt vehiculele comerciale. În primele 6 luni din 2015, vânzările de vehicule comerciale uşoare sub 3,5 tone au crescut cu 27,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, urmând tendinţa ascendentă din 2014, primul an de creştere după cei cinci ani de criză 2009-2013.
Astfel, în primele 6 luni din 2015 s-au vândut 5.818 vehicule comerciale uşoare comparativ cu 4.559 în aceeaşi perioadă din 2014.
Liderul pieţei de utilitare uşoare pe primele 6 luni este Dacia Dokker Van cu 935 unităţi vândute. Surprinzător, în top 10 apare şi utilitara Dacia Duster VU cu 404 unităţi vândute, semn că există cerere şi pentru o utilitară Dacia care să ofere şi tracţiune integrală.
Comercializarea noului Duster Pick-up lansat în Argentina ar avea sens şi pentru piaţa noastră, bineînţeles cu motoare diesel de 1,5 litri adaptate cerinţelor europene, care există în banca de organe a lui Dacia. Un pick-up compact ar fi o alternativă pentru micii întreprinzători care nu îşi permit un pickup de clasă medie de genul lui Amarok, Hilux, L200 sau Ranger.
De altfel, piaţa de pick-up-uri este destul de mică. Lider autoritar este Toyota Hilux cu 175 unităţi vândute, urmat de Ford Ranger (74 unităţi), Mitsubishi L200 (63 unităţi), VW Amarok (51 unităţi) şi Nissan Navara (39 unităţi).
Top 10 este dominat de utilitarele de clasă medie şi mare, care ocupă 8 din primele 10 locuri. Cea mai vândută utilitară medie este Ford Transit, cu 621 unităţi, urmată de Opel Movano (566 unităţi) şi Fiat Ducato (456 unităţi).
Pe mărci, Dacia este liderul pieţei de utilitare cu 1.359 unităţi, urmată de Ford cu 934 unităţi, Opel cu 690 unităţi şi Fiat cu 570 de unităţi.
Uşoara scădere a mărcii VW se explică prin schimbul de generaţii din această primăvară. Utilitara compactă Caddy a suferit un facelift important, iar VW Transporter a trecut la o generaţie complet nouă. Primul test cu noul VW Transporter îl găsiţi chiar în această ediţie.
Utilitare compacte
1. Dacia Dokker van 935 unităţi
2. Opel Combo 111 unităţi
3. VW Caddy 107 unităţi
Utilitare medii
1. Ford Transit 621 unităţi
2. Opel Movano 566 unităţi
3. Fiat Ducato 456 unităţi
Utilitare mari
1. Mercedes Sprinter 344 unităţi
2. Iveco Daily 272 unităţi
3. VW LT/Crafter 76 unităţi
Pick-up-uri
1. Toyota Hilux 175 unităţi
2. Ford Ranger 74 unităţi
3. Mitsubishi L 200 63 unităţi
Clasament producători/importatori
Marca | Iunie 2015 | % Mai 2015 | 6 luni 2015 | 2014% |
Dacia | 289 | 3,2% | 1,359 | 26,7% |
Opel | 275 | 663,9% | 690 | 414,9% |
Ford | 228 | 91,6% | 934 | 53,1% |
Fiat | 117 | 8,3% | 570 | 22,3% |
Renault | 101 | 36,5% | 418 | -1,6% |
Mercedes | 87 | 33,8% | 404 | -5,4% |
Iveco | 81 | 26,6% | 272 | 45,5% |
VW | 78 | 30,0% | 321 | -4,5% |
Citroen | 49 | 22,5% | 245 | -14,9% |
Peugeot | 40 | -36,5% | 319 | 11,1% |
Clasament modele
Model | Iunie 2015 | % mai 2015 | 6 luni 2015 | 2014% |
Opel Movano | 227 | 663,9% | 566 | 720,3% |
Dacia Dokker van | 204 | 31,6% | 935 | -2,2% |
Ford Transit | 182 | 97,8% | 621 | 51,1% |
Fiat Ducato | 101 | 14,8% | 456 | 68,9% |
Renault Master | 82 | 34,4% | 316 | 17,9% |
Iveco Daily | 81 | 26,6% | 272 | 45,5% |
Dacia Duster VU | 78 | -35,5% | 404 | 320,8% |
Mercedes Sprinter | 67 | 55,8% | 344 | -10,6% |
Citroen Jumper | 47 | 46,9% | 205 | -19,6% |
VW Transporter | 46 | 253,8% | 87 | -24,3% |
Opel Combo | 43 | 43,3% | 111 | 62,0% |
Peugeot Boxer | 38 | -36,7% | 319 | 11,1% |
Toyota Hilux | 17 | -46,9% | 175 | 45,8% |
(Articol publicat în revista Flote Auto, iulie-august 2015)
Comentați?