Vânzări de aproape 700 de autoturisme electrice şi hibrid în primele 9 luni. Topul mărcilor

Aproape 700 de autoturisme electrice şi hibrid au fost comercializate în România, în primele nouă luni ale acestui an, în creştere cu 108,1% comparativ cu aceeaşi perioadă din, când livrările au însumat 333 de unităţi.



vehiculelor-electrice-floteauto

Datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA) arată că în perioada ianuarie – septembrie 2016, comparativ cu acelaşi interval din anul precedent, pe segmentul autoturismelor hibride, vânzările au crescut cu 88,7%, până la 78 de exemplare, în timp ce în cazul maşinilor electrice majorarea este de 129,4%, respectiv 615 unităţi.

În perioada ianuarie – septembrie 2016, vânzările de autovehicule ecologice au reprezentat echivalentul a 0,8% din totalul autoturismelor noi comercializate la nivel naţional.

Totodată, la nivelul lunii septembrie din acest an, au fost vândute 123 de maşini ecologice, în scădere cu 26,78% faţă de luna anterioară, când s-au înregistrat 168 de unităţi comercializate.

De asemenea, în primele nouă luni din acest an, statistica arată că au fost achiziţionate 693 de autoturisme hibride/electrice 100%, în creştere cu circa 108,1%, în comparaţie cu acelaşi interval din 2015, când numărul acestora era de 333 de unităţi.

Topul celor mai comercializate mărci auto electrice 100%, din ianuarie până în septembrie, cuprinde

1. BMW – 35 de unităţi,
2. Volkswagen -10 unităţi,
3. Mercedes-Benz – 9 unităţi,
Volvo – 9 unităţi,
4. Mitsubishi – 6 unităţi,
5. Renault – 3 unităţi,
6. Porsche – 2 unităţi.

Topul celor mai comercializate mărci de maşini hibride comercializate în primele 9 luni, cuprinde:

1. Toyota – 483 unităţi,
2. Lexus – 116 unităţi
3. Land Rover – 4 unităţi .

Datele APIA relevă că, pe întreg anul 2015, numărul autovehiculelor electrice şi hibride noi vândute în România a fost de 495 de unităţi, mai mult decât dublu (110%) comparativ cu anul 2014, când au fost comercializate 236 de unităţi.

Adaugati comentariu