După ce Skoda ne-a anunțat că 2014 a consemnat o premieră, constructorul ceh depășind cota de 1 milion de mașini vândute pe plan mondial, iată că anul trecut aduce o premieră interesantă (în materie de volume de vânzări) și pentru Dacia: depășirea a o jumătate de milion de mașini vândute pe tot mapamondul la 10 ani de la preluarea de către Renault.
Cu un volum total de 511.000 de autovehicule vândute în 2014, Dacia înregistrează o nouă premieră în istoria sa modernă, depășind așteptările și în 2014. Mai mult, față de 2013 vânzările din 2014 au crescut cu 19%, procent remarcabil dat fiind numărul mare de mașini despre care vorbim.
”2014 va intra în istoria Dacia, deoarece am vândut peste 500.000 de unităţi. Dacia intră astfel, într-un grup foarte restrâns al constructorilor care construiesc 500.000 de maşini pe an. Trecem peste jumătate de milion de maşini vândute, fiind printe cei mai dinamici din Europa” a afirmat Jan Ptacek, directorul comercial al Dacia.

Trei sferturi din mașinile vândute de Dacia anul trecut au ajuns în Europa, cele mai importante piețe de pe Bătrânul Continent fiind
- Franța: 106.000 exemplare și o cotă de piață de 4,88%, Dacia fiind deja în TOP 5 cele mai vândute mărci
- Germania: 50.000 de unități și o cotă de piață de 1,55%
- Spania: 46.000 de unități și o cotă de piață de 4,7%
- Italia: 40.000 de unități și o cotă de piață de 2,7%
- Marea Britanie: 24.000 de unități
În România, Dacia a vândut anul trecut un număr de aproape 30.000 de exemplare (în creștere cu 19% față de 2013), marca românească deținând o cotă de piață extrem de mare la noi, de 31,2%. Logan este cel mai cumpărată mașină Dacia de către români (cu un procent de 28% din vânzările totale), la care se mai adaugă versiunea break Logan MCV (2.646 unități vândute în 2014) și seria limitată ”Logan 10 Ani”. Urmează Duster (6.134 unități) și familia Sandero și Sandero Stepway (circa 5.000 de unități).
Pe plan european, cel mai vândut model Dacia este Sandero, cu 169.000 de exemplare, din care jumătate au fost versiunea crossover Sandero Stepway. Duster se situează pe locul al doilea, cu peste 160.000 de exemplare, în timp ce Logan este pe locul al treilea, cu peste 100.000 de exemplare, majoritatea în Europa de Est, inclusiv România.
„Avem încredere pentru potenţialul pieţei din România, pentru că a revenit pe creştere în 2014, sperăm că tendinţa va continua şi în 2015. Ar trebui să fie un an foarte bun pentru Dacia, ne uităm cu optimism la 2015. Suntem pe cale să creştem numărul de pieţe, de curând am început vânzările în Israel, şi suntem prezenţi în 43 de ţări. Creşterea ar trebui să-şi urmeze cursul în 2015, ţinând cont de piaţa europeană, care şi-a relut tendiţa pozitivă şi de perspetivele mai degrabă optimiste pe piaţa românească, creşterea ar trebui să continue şi pe 2015″, a adăugat Jan Ptacek.
Comentați?