Rusia
Home Transporturi Vama de la Moldova Nouă rămâne cu porţile închise

Vama de la Moldova Nouă rămâne cu porţile închise

Deşi construcţia este finalizată, iar bacul a ajuns la mal, punctul de trecere a frontierei între Moldova Nouă şi Golubăţ (Golubac)-Serbia rămâne închis în continuare.

Realizarea punctului vamal de la Moldova Nouă, finanţat prin Programul de cooperare transfrontalieră România-Serbia, cu aproximativ 2,6 milioane de euro, a început în 2011. Proiectul a fost finalizat în 2016, dar Hotărârea de Guvern necesară pentru deschiderea sa nu a fost adoptată. Între timp, investiţia a căpătat statutului de „proiect finalizat, dar nefuncţional”, pentru ca Bruxelles-ul să nu ceară returnarea banilor.

De la Orşova a fost adus şi bacul Baziaş 4, cu o capacitatea de transport de aproximativ 23 de autoturisme şi peste 50 de călători la fiecare cursă, investiţia fiind de peste 900.000 de euro.

 

Primăria Moldova Nouă dă vina pe Consiliul Judeţean, iar acesta arată cu degetul spre Guvern. La bucureşti, Ministerul Afacerilor Interne spune că Poliţia de Frontieră şi-a făcut treaba, iar proiectul de HG se află pe masa Ministerului Dezvoltării Regionale.

„Instituţia Prefectului Judeţului Caraş-Severin şi Consiliul Judeţean Caraş-Severin au transmis Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice proiectul de Hotărâre a Guvernului privind deschiderea punctului international de trecere a frontierei de stat româno-sârbe pentru pasageri şi mărfuri, in regim de bac şi pietonal, intre localităţile Moldova Nouă (România) şi Golubac (Republica Serbia), cu privire la care Ministerul Afacerilor Interne are calitatea de avizator. Astfel, proiectul de act normativ a fost analizat la nivelul instituţiei noastre în mai multe rânduri, ultimul punct de vedere fiind comunicat Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice în luna septembrie a acestui anÎn acest context, în vederea deschiderii punctului de trecere a frontierei, Poliţia de Frontieră Română a furnizat autorităţilor administraţiei publice locale informaţii cu privire la necesităţile de infrastructură şi echipament necesare pentru desfăşurarea atribuţiilor specifice”, arată ministrul Carmen Dan.

Cert este că vama rîmâne închisă, iar unele voci din Moldova Nouă susţin că întregul proiect trebuie reclamat la Oficiul European de Luptă Anti-Fraudă, pentru că nu a fost respectată destinaţia iniţială, punctul de trecere a frontierei trebuind a fi organizat pentru transportul de mărfuri cu tirurile.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

șoferilor
JuridicTransporturi

Se va interzice obligarea șoferilor să încărcarce sau să descărcarce mărfurile. Proiect

În Parlament a fost depus un proiect de lege care interzice obligarea...

transportul public
Transporturi

Transportul public devine alegerea tot mai multor bucureșteni

Transportul public devine alegerea tot mai multor bucureșteni. Potrivit Societății de Transport...

Afacerile din transporturi
BusinessTransporturi

Afacerile din transporturi au scăzut cu 0,5% în primele 8 luni din 2025

Afacerile din serviciile de piață prestate în principal întreprinderilor a crescut, ca...

circulația
JuridicTransporturi

Primăria Capitalei vrea să interzică circulația vehiculelor de aprovizionare, curierat și salubrizare, în orele de vârf

Primăria Municipiului București (PMB) a lansat în dezbatere publică proiectul de hotărâre...