Vama Borş 2, dintre România şi Ungaria, va fi deschisă până în luna septembrie

România şi Ungaria au anunţat că vor semna protocolul pentru deschiderea frontierei de la Borş 2 - Nagykereki, în punctul de interconectare a autostrăzilor A3 (România) şi M4 (Ungaria).
Borş 2

Potrivit autorităţilor române, noul punct de trecere a frontierei ar putea fi inaugurat până în luna septembrie.

„S-a luat decizia semnării protocolului între România şi Ungaria pentru deschiderea frontierei de la Borş 2, pentru care fiecare dintre părţi va face demersuri la nivelul conducerii ministerelor şi guvernelor pentru a face posibilă această deschidere cel târziu în luna septembrie”, a anunţat Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Pe partea ungară, sectorul de Autostradă M4 Budapesta-Nagykereki este finalizat, iar pe partea română, se estimează că tronsonul Biharia – Borş va fi predat în aproximativ două săptămâni.

În ce priveşte funcţionalitatea punctului de trecere a frontierei Borş 2 – Nagykereki, acesta va beneficia de dotări moderne, România urmând să depună o solicitare oficială către autorităţile maghiare privind comercializarea de vignete.

Oricum, autorităţile române vor solicita ca punctele de trecere a frontierei Borş şi Nagykereki să funcţioneze simultan, până la finalizarea bretelei care va lega Autostrada A3 de Centura Ocolitoare Oradea, pentru a nu crea aglomerări în trafic.

Situaţia pe Autostrada Transilvania A3

– 1A Braşov (Cristian) – Făgăraş (48,1 km) – există un studiu de fezabilitate iniţial, dar sunt în plan corecţii de traseu.

– 1B Făgăraş – Sighişoara ( 52,15 km) – există un studiu de fezabilitate iniţial, dar sunt în plan corecţii de traseu.

– 1C Sighişoara – Ogra (Târgu Mureş)

  • 1C1 Sighişoara – Târgu Mureş ( 43,54 km) – există un studiu de fezabilitate iniţial, dar sunt în plan corecţii de traseu.
  • 1C2 Târgu Mureş – Ungheni (4,5 km) şi drum de legătură 4,5 km – în proiectare.
  • 1C3: Ungheni – Ogra (10,1 km) – în circulaţie.

– 2A Ogra (Târgu Mureş) – Câmpia Turzii

  • 2A1 Ogra – Iernut (3,6 km) – în circulaţie.
  • 2A2 Iernut – Cheţani (17,9 km) – în execuţie. Ministrul Transporturilor estimează că va intra în circulaţie în acest an.
  • 2A3 Cheţani – Câmpia Turzii (15,69 km) – în execuţie.

– 2B Câmpia Turzii – Gilău (52,5 km) – în circulaţie.

– 3A Gilău – Mihăieşti

  • 3A1 Gilău – Nădăşelu (8,7 km) – în circulaţie din septembrie 2018.
  • 3A2 Nădăşelu – Mihăieşti (16,8 km) – licitaţie reluată.

– 3B Mihăieşti – Suplacu de Barcău

  • 3B1 Mihăieşti – Zimbor (13,26 km) – licitaţie reluată.
  • 3B2 Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km) – în proiectare.
  • 3B3 Poarta Sălajului – Zalău, inclusiv Tunelul Meseş (15,13 km) – licitaţie reluată cu termen de depunere a ofertelor septembrie 2020.
  • 3B4 Zalău – Nuşfalău (25,84 km) – licitaţie reluată cu termen de depunere a ofertelor septembrie 2020.
  • 3B5 Nuşfalău – Suplacu de Barcău (13,55 km) – licitaţie reluată.

– 3C Suplacu de Barcău – Borş

  • 3C1 Suplacu de Barcău – Chiribiş (26,35 km) – în licitaţie
  • 3C2 Chiribiş – Biharia (28,55 km) – în proiectare.
  • 3C3 Biharia – Borş (5,35 km) – în execuţie. Autorităţile române susţin că acesta este finalizat în proporţie de 99%, urmând să intre în circulaţie în aproximativ 2 săptămâni.

 

CITEȘTE ȘI:

Gama Renault Master Z.E. a fost extinsă

Schaeffler România oferă elevilor 120 locuri de practică în companie

Comparator online RCA. Proiect BAAR

 

Adaugati comentariu