Unde vor fi instalate staţiile de încărcare electrice pe autostrăzile A1 şi A2

Compania Naţional de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a pregătit caietul de sarcini preliminar pentru lansarea licitaţiilor destinate amplasării de staţii de încărcare electrice pe două autostrăzi.



staţii de încărcare

Staţiile de încărcare vor fi amplasate în anumite spaţii pentru servicii, situate pe Autostrada A1, tronsoanele Nădlac– Timişoara – Sibiu şi Piteşti – Bucureşti şi pe Autostrada A2, Bucureşti – Constanţa.

Licitaţiile vor fi împărţite în 20 de loturi:

Autostrada A1, tronsonul Nădlac – Timişoara – Sibiu

  • Lotul 1 – tronson Nadlac – Arad, Spaţiu pentru Servicii la km 558+380 stg., oraşul Pecica (jud. Arad);
  • Lotul 2 – tronson Nădlac – Arad, Spaţiu pentru Servicii la km 558+380 dr., oraşul Pecica (jud. Arad);
  • Lotul 3 – tronson Timisoara – Lugoj, Spatiu pentru Serviciila km 481+646 stg., orasul Recas (jud. Timiş);
  • Lotul 4 – tronson Timisoara – Lugoj, Spaţiu pentru Serviciila km 481+646 dr., oraşul Recaş (jud. Timiş);
  • Lotul 5 – tronson Lugoj – Deva, Spaţiu pentru Servicii la km 389+710 stg., comuna Ilia (jud. Hunedoara),
  • Lotul 6 – tronson Lugoj – Deva, Spaţiu pentru Servicii la km 389+710 dr., comuna Ilia (jud. Hunedoara);
  • Lotul 7 – tronson Deva – Orăştie, Spaţiu pentru Serviciila km 340+500 stg. municipiul Orăştie (jud. Hunedoara);
  • Lotul 8 – tronson Deva – Orăştie, Spaţiu pentru Serviciila km 340+500 dr., (jud. Hunedoara);
  • Lotul 9 – tronson Orăştie – Sibiu, Spaţiu pentru Servicii la km260+160 stg., comuna Cristian (jud. Sibiu);
  • Lotul 10 tronson Orastie – Sibiu, Spaţiu pentru Servicii la km260+160 dr. comuna Cristian (jud. Sibiu).

Staţii de încărcare pe Autostrada A1, tronsonul Bucureşti – Piteşti

  • Lotul 11 – tronson Bucureşti – Piteşti, Spaţiu pentru Serviciila km 110+100 stg., municipiul Piteşti;
  • Lotul 12 – tronson Bucureşti – Piteşti, Spaţiu pentru Serviciikm 110+100 dr., municipiul Piteşti.

Staţii de încărcare pe Autostrada A2, Bucureşti – Constanţa

  • Lotul 13 – tronson Bucureşti – Cernavodă, Spaţiu pentru Servicii la km 19+800 stg., comuna Cernica (jud. Ilfov);
  • Lotul 14 – tronson Bucuresti – Cernavodă, Spaţiu pentru Servicii la km 19+800 dr., comuna Cernica (jud. Ilfov);
  • Lotul 15 – tronson Bucureşti – Cernavodă, Spaţiupentru Servicii la km 88+300 dr., comuna Vâlcelele (jud. Calarasi);
  • Lotul 16 – tronson Bucuresti – Cernavodă, Spaţiupentru Servicii la km 88+300 stg., comuna Vâlcelele (jud. Calarasi);
  • Lotul 17 – tronson Bucuresti – Cernavodă, Spaţiupentru Servicii la km 139+830 stg., municipiul Feteşti,
    (jud. Ialomita);
  • Lotul 18 – tronson Bucuresti – Cernavodă, Spaţiu pentru Servicii la km 139+830 dr., municipiul Feteşti (jud. Ialomiţa);
  • Lotul 19 – tronson Medgidia – Constanţa, Spaţiu pentru Servicii la km 186+090 stg., oraşul Murfatlar (jud. Constanţa);
  • Lotul 20 – tronson Medgidia – Constanta, Spatiu pentru la Servicii km 186+580 dr., orasul Murfatlar (jud. Constanţa).

Practic, staţiile de încărcare vor fi instalate pe terenul CNAIR, care, pe perioada contractului de 9 ani (108 luni), va fi pus la dispoziţia firmelor care vor câştiga licitaţiile.

Potrivit caietului de sarcini, tariful minim ofertat pentru utilizarea terenului nu poate fi mai mic de 5 euro/mp/luna (fără TVA), iar utilizatorul va prezenta valoarea investitiei in lei (fara
TVA).

„Ofertele care vor avea tariful mai mic de 5 euro/mp/lună, fără TVA, vor fi considerate inacceptabile”, se mai arată în Caietul de sarcini preliminar.

Potrivit documentului, staţia de încărcare ce va fi amplasată în spaţiile de servicii de pe autostrăzile A1 şi A2, va avea cel putin 2 puncte de reincarcare, alimentate de acelasi punct de furnizare din reteaua de energie electrica publica de distributie, din care un punct de reincarcare cu putere inalta, care permite un transfer de
energie electrica catre un vehicul electric sau electric hibrid plug-in, la o putere mai mare de 22 kW curent continuu si un punct de reincarcare cu putere inalta, care permite un transfer de energie electrica catre un vehicul electric sau electric hibrid plug-in, la o putere mai mare de 22 kW curent alternativ.

Totodată, statia de incarcare trebuie sa ofere beneficiarilor posibilitatea efectuarii platii serviciilor online, prin intermediul unei platforme/aplicatii, sau prin intermediul unui card.

Programul de functionare al statiei de reincarcare pentru vehicule electrice va fi permanent (24 h/zi, 7 zile/saptamana,).

Utilizatorul va obtine toate aprobarile, avizele, autorizatiile de la furnizorul de energie electrica, pe propria cheltuiala; va realiza toate serviciile si lucrarile in scopul instalarii si functionarii statiei de reincarcare pentru vechicule electrice (inclusiv realizarea lucrarilor necesare pentru un spor de putere in punctele Trafo din spatiile pentru servicii, daca este cazul).

 

CITEŞTE ŞI:

Motivul pentru care industria auto va reintra pe o creştere uriaşă

Autospeciale de supraveghere cu termoviziune în vămi

Enel X va instala 3.000 de staţii de încărcare electrice în Europa, inclusiv în România

 

Adaugati comentariu