Un pas înainte pentru realizarea drumului de mare viteză București – Alexandria

În urma finalizării procesului de evaluare a ofertelor, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a declarat Asocierea DP Consult – Explan – SCA Teaha & Fuzeși drept câștigătorul contractului având ca obiect elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru drumul de mare viteză București – Alexandria.
București – Alexandria

Valorea contractului, cu o durată de 17 luni, este de 16,12 milioane de lei fără TVA.

Potrivit CNAIR, în cadrul contractului se vor presta și elabora următoarele servicii, respectiv următoarele documente:

  • Elaborarea Studiului de Fezabilitate;
  • Asistență tehnică acordată Beneficiarului pentru susținerea Aplicației de Finanțare;
  • Asistență tehnică acordată Beneficiarului pentru procedura de atribuire a contractelor de proiectare și execuție a lucrărilor, după caz.

”Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”, a precizat CNAIR.

În noiembrie 2021, Compania de Drumuri a încheiat cu Ministerul Transporturilor contractul de finanțare din fonduri europene nerambursabile pentru elaborarea Studiu de Fezabilitate destinat drumului de mare viteză București – Alexandria.

La finalul lunii august 2022, Ministerul Transporturilor a anunțat că au fost depuse șase oferte pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Alexandria, unul dintre cele mai importante pentru regiunea Sud.

”Fie că va fi autostradă, fie că va fi drum expres (variantă care va reieşi din studiul de fezabilitate), acest proiect va avea marele avantaj că va elimina aglomeraţia şi multe dintre accidentele care se produc acum pe DN 6 – un drum care străbate numeroase comune, având valori ale traficului depăşite”, spunea la acel moment fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă.

Drumul de mare viteză va avea 2×2 benzi de circulaţie, asigurând o lăţime a părţii carosabile de 2×7 metri, zona mediană de 3 metri şi acostamente de 2×2,25 metri, din care 0,75 metri benzi de încadrare cu aceeaşi structura rutieră că a benzilor de circulaţie şi 1,5 metri acostament consolidat la care se va adaugă de două ori lăţimea de lucru a parapetelui.

 

CITEȘTE ȘI:

Mercedes-Benz Citan Tourer. Gata pentru ieșirile în natură

Programul Rabla 2022 va fi lansat pe 4 februarie, în ”Vinerea Verde”

 

 

Adaugati comentariu