De la 1 ianuarie 2020, a intrat în vigoare un nou regulament care stabileşte standardele de performanţă privind emisiile de CO2 pentru autoturisme şi autoutilitare noi, a anunţat Comisia Europeană.
Producătorii vor trebui să îndeplinească ţinte mai stricte pentru emisiile medii ale flotei de autoturisme şi
autoutilitare noi înmatriculate într-un an calendaristic dat.
Până în 2025, producătorii vor trebui să reducă emisiile de CO2 la nivelul întregii flote cu 15% atât pentru autoturisme, cât şi pentru autoutilitare, comparativ cu nivelurile din 2021.
Până în 2030, va trebui să se realizeze o reducere de 37,5% pentru autoturisme şi de 31% pentru autoutilitare.
Regulamentul include, de asemenea, un mecanism de stimulare a vehiculelor cu emisii zero şi cu emisii
reduse, într-un mod neutru din punct de vedere tehnologic.
„Noul regulament va reduce costurile consumului de combustibil şi va consolida competitivitatea industriei auto din UE, stimulând în acelaşi timp ocuparea forţei de muncă şi contribuind la îndeplinirea angajamentelor UE în cadrul Acordului de la Paris”, arată reprezentanţii Comisiei Europene.
Potrivit acestora, noile reguli prevăd o tranziţie lină către o mobilitate cu emisii zero, acordând suficient timp pentru recalificarea lucrătorilor din sectorul auto şi trimiterea unui semnal clar către potenţiali investitori în infrastructura de alimentare şi reîncărcare.
CITEŞTE ŞI:
Pleci cu maşina în Italia? Cum poţi evita plata unei amenzi de 1.000 euro
Test drive VW Transporter 2.0 TDI 90 CP
Utilaje agricole care îți ușureză munca
Comentați?