Advertisement

Dâmbovița
Home Infrastructură Un nou pod peste râul Dâmboviţa. Unde va fi construit

Un nou pod peste râul Dâmboviţa. Unde va fi construit

Un nou pod va fi construit peste râul Dâmboviţa, pe DN 73, în localitatea …. Podu Dâmboviţei (jud. Argeş). Valoarea investiţiei este de aproximativ 10 milioane de euro.

Potrivit Guvernului, finanţarea noului pod peste Dâmboviţa se va realiza din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat, prin Ministerul Transportului.

Podul existent în zona respectivă a fost construit în 1886 şi a fost declarat momument istoric.

“Acolo este vorba despre un pod monument istoric şi în condiţiile în care noi nu puteam să intervenim pe acel obiectiv, decizia noastră, cred eu corectă, a fost de a veni cu un alt obiectiv nou. Este o structură nouă, în locul podului existent pentru care nu se pot asigura parametrii de viabilitate”, a explicat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Acesta este de părere că noul pod ar trebui finalizat în mai puţin de 24 de luni.

“Avem o lungime totală de traseu de 750 metri, din care podul are 170 de metri. Un astfel de obiectiv din punctul meu de vedere trebuie realizat în mai puţin de 24 de luni”, a explicat ministrul Transporturilor.

În octombrie 2019, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat că a depus cererea de finanţare nerambursabilă pentru construcţia noului pod.

Fondurile vor fi alocate prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, Componenta 1, Obiectiv Specific 2.1-Apel de proiecte pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere – proiecte noi de investiţii, Operaţiunea – Creşterea mobilităţii pe reţeaua rutieră TEN-T globală.

Investiţia presupune construcţia unui pod cu lungime totală de 170 m ce traversează râul Dâmboviţa, realizarea unei variante de drum nou cu lungimea de 580 m si o subtraversare (podeţ).

Obiectivul general al proiectului, este de a creşte mobilitatea pe drumul ce leagă municipiul Piteşti de municipiul Braşov, prin asigurarea unui standard rutier adecvat.

Valoarea totală a proiectului este de 49,3 mil. lei ( mil. euro), din care 85% contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 35,3 milioane de lei (aproximativ 7,5 mil euro), 15% contribuţia naţională – 6,2 milioane de lei (1,3 mil. euro), restul de 7,7 milioane de lei (1,6 mil. euro) reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

 

CITEŞTE ŞI:

O nouă problemă pentru drumul de mare viteza Ploieşti – Bacău

Impozitul auto va fi majorat în Capitală, în 2021. Proiect

Proiectul privind tarifele de referinţă în service-urile auto, la primul aviz favorabil

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...