Rețeaua feroviară din Ucraina a devenit un element strategic nu numai pentru deplasarea materialului de război, inclusiv a celui din Europa, ci și pentru transportul produselor necesare populației, inclusiv a ajutoarelor umanitare, și evacuării refugiaților. În plus, vagoanele de marfă transportă și acele produse care încă pot fi exportate.
Potrivit companiei feroviare naționale, Ukrzaliznycja, serviciul a fost reorganizat pentru a transporta pe cale ferată produsele agricole pentru export care se deplasau anterior pe mare. Sunt zece stații care leagă rețeaua ucraineană de cele din Polonia (Maciejów și Mostyska), România (Reni, Giurgiulești, Izmail și Vadul-Siret), Ungaria și Slovacia (Batyovo, Chop, Mukachevo și Esen).
Rețeaua feroviară ucraineană are 22.000 de kilometri de cale ferată și numără 231.000 de angajați, deservind (înainte de război) 18 porturi din Marea Neagră și Marea Azov.
Pe 15 martie, Ucraina a naționalizat 15.000 de vagoane aparținând unor companii din Federația Rusă care erau prezente pe rețeaua feroviară ucraineană. În acest sens, Oleksandr Kamyshin, președintele Ukrzaliznycja, a declarat că acestea „vor fi utile, deoarece căile ferate ucrainene dezvoltă noi rute logistice către Europa care vor sprijini reluarea operațiunilor de transport de marfă”.
CITEȘTE ȘI:
Numărul de cumpărători prin e-commerce din mediul urban a crescut cu 733% comparativ cu 2010
Companiile anticipează o creștere a costurilor cu transportul, forţa de muncă şi cu finanţarea
Comentați?