Advertisement

trenul metropolitan
Home Infrastructură Trenul metropolitan din zona Capitalei, soluția pentru rezolvarea problemelor din trafic?

Trenul metropolitan din zona Capitalei, soluția pentru rezolvarea problemelor din trafic?

Pentru rezolvarea chestiunii traficului în Bucureşti și în localitățile învecinate, primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, propune introducerea trenului metropolitan, a cărui realizare va fi finanțată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

„Cel mai mare proiect pentru cea mai mare problemă a Capitalei – acesta este trenul metropolitan, care va avea o contribuţie importantă la rezolvarea chestiunii traficului în Bucureşti. Pentru realizarea trenului metropolitan pe infrastructura existentă a CFR, am propus finanţarea prin PNRR a 9 proiecte complementare, 8 dintre ele dedicate modernizării celor 8 linii de cale ferată şi unul dedicat achiziţiei de trenuri. Lucrările de modernizare a căilor ferate includ reparaţii capitale ale şinelor, reabilitarea staţiilor existente şi construirea de noi staţii, modernizarea trecerilor la nivel, pasaje rutiere, electrificarea liniilor, iar în privinţa mijloacelor de transport avem în vedere achiziţia a 50 de trenuri electrice”, a anunțat edilul general al Capitalei.

Potrivit acestuia, pentru trenul metropolitan, vor exista în final opt tronsoane de cale ferată modernă în jurul Capitalei:
– Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest;
– Gara de Nord / Basarab – Gara de Vest – Progresul;
– Gara de Vest – Staţia Vasile Milea;
– Gara de Nord – Chitila – Scroviştea;
– Gara Obor – Brăneşti – Islaz;
– Gara de Nord – Chiajna – Grădinari;
– Gara de Nord – Mogoşoaia – Grădiştea;
– Gara de Nord – Săbăreni.

Nicusor Dan a adăugat că valoarea totală a acestor nouă proiecte este de circa 530 de milioane de euro, iar pentru realizarea trenului metropolitan, Primăria Municipiului București va colabora cu Ministerul Transporturilor, cu Consiliul Judeţean Ilfov şi cu primăriile mai multor localităţi învecinate Capitalei.

„E o investiţie de mare anvergură, care va avea un impact pozitiv atât asupra mobilităţii în Bucureşti şi Ilfov, cât şi asupra calităţii mediului”, a conchis Nicuşor Dan.

 

CITEȘTE ȘI:

Consitrans va actualiza Studiul de fezabilitate pentru Autostrada Tg Neamţ – Iaşi – Ungheni

Cât de eficiente sunt inspecțiile fiscale din ultimii cinci ani?

Localitățile Popeşti-Leordeni şi Tunari, din jud. Ilfov, intră în carantină pentru 14 zile

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Arad-Oradea
Infrastructură

7 oferte pentru construcţia primului lot al Drumului Expres Arad-Oradea

Şapte oferte au fost depuse pentru construcţia primului lot al Drumului Expres...

Pietroasele
Infrastructură

Autostrada A7, tronsonul Pietroasele – Buzău. Traficul de pe DN 2 va fi deviat pentru construcția pasajului

Constructorul tronsonului Pietroasele – Buzău, parte din Autostrada A7 Moldova, a început...

Curtea de Argeș - Pitești
Infrastructură

Autostrada Sibiu – Pitești. Lotul Curtea de Argeș – Pitești ar putea fi deschis în 2024

Circulația pe Lotul 5, Curtea de Argeș – Pitești, parte din Autostrada...

Exporturile de mijloace de transport
Transporturi

Exporturile de mijloace de transport, în creștere cu 7% în primele 4 luni din 2024

Exporturile de mijloace de transport au crescut cu 7% în primele 4...