Transportul de mărfuri periculoase pe şosele ar putea fi limitat. Proiect

Un proiect de lege, intrat în dezbaterea Senatului, prevede limitarea circulaţiei operatorilor rutieri care transportă mărfuri periculoase în regim ADR, propunând varianta livrării acestora pe distanţe mai mari de 150 de km pe cale fluvială sau feroviară.
siguranță rutieră

Astfel, potrivit iniţiativei a trei deputaţi – Liviu Balint, Benedek Zacharie şi Ovidiu Bota – transportul de mărfuri periculoase de la producător, importator şi distribuitor regional sau naţional nu pot circula pe teritoriul României pe o distanţă rutieră mai mare de 150 km.

Pentru distanţe mai mari de 150 km, circulaţia mărfurilor periculoase în regim ADR (Acordul european
referitor la transportul rutier internaţional al mărfurilor periculoase) se va realiza prin mijloace de transport fluvial şi feroviar.

Potrivit proiectului, în vederea livrarii mărfurilor periculoase , distribuitorii locali sau beneficiarii pot angaja transportatori sau pot executa transport in interes propriu, cu autovehicule proprii autorizate, încadrându-se în limita maximă a 150 km în care
marfa respectivă are dreptul de a circula pe teritoriul României. În plus, nici cumulul acestor transporturi rutiere nu poate depăşi limita maximă de 150 km.

În opinia iniţiatorilor, efectuarea transporturilor de marfuri periculoase prin alte mijloace decat cel rutier are ca efect:
– reducerea cauzelor generatoare de evenimente rutiere cu consecinte grave;
– reducerea poluarii mediului de catre autovehiculele cu care acestea sunt transportate;
– exploatarea judicioasa a celorlalte moduri de transport, fluvial şi feroviar, a caror infrastructure a beneficiat de modernizari importante şi va mai beneficia şi in viitorul apropiat;
– o eficientizare a costurilor privind transportul, ştiindu-se faptul ca transportul fluvial şi feroviar pe distante lungi este mult mai ieftin decat pe plan rutier.

Totodată, cei trei deputaţi consideră că viitoarea Lege privind reglementarea distributiei marfurilor transportate sub regim ADR „va conduce la dezvoltarea terminalelor intermodale de transport, atat de necesare pentru un transport modem, eficient şi prietenos cu mediul”.

 

CITEȘTE ȘI:

Raport ASF: Sistemul financiar european, tot mai ”stresat”

Sistemul de management al traficului în Capitală, posibil peste 2 ani

Acord de asociere pentru proiectarea Drumului Expres Oradea – Arad

 

 

Adaugati comentariu