Transportul elevilor navetişti nu va putea fi decontat

Transportul elevilor navetişti nu va putea fi decontat, în condiţiile în care Curtea Constituţională (CCR) a declarat neconstituţională asumarea răspunderii de către Guvernul Orban pentru proiectul legislativ privind transportul judeţean de persoane.
transportul elevilor navetişti

În motivarea deciziei, CCR susţine că nu au fost îndeplinite „cele patru condiţii stabilite prin decizii ale
forului constituţional pentru utilizarea asumării răspunderii şi s-a avut în vedere că erau legi în Parlament,
pe acest subiect, în faza de finalizare”.

CCR s-a pronunţat în respectiva cauză, în urma sesizării formulate de parlamentarii PSD, care au arătat că, în timp ce guvernul Orban îşi asuma răspunderea în Legislativ pe modificarea OUG 51/2019, proiectul de aprobare a acesteia se afla dezbaterea comisiilor de specialitate ale Camerei Deputaţilor.

În aceste condiţii, transportul judeţean rutier de persoane nu poate deveni serviciu public şi va rămâne în continuare în sfera serviciilor comerciale, iar Consiliile judeţene şi primăriile nu mai sunt obligate să asigure mijloacele de transport în comun pentru cetăţenii din mediul rural şi nici să deconteze sau subvenţioneze transportul elevilor, al pensionarilor şi persoanelor cu dizabilităţi.

Premierului Ludovic Orban a arătat că miza proiectului legislativ era ca elevii, „mai ales cei din familii sărace, să
poată merge la şcoală cu transport subvenţionat”.

Şeful Guvernului a menţionat că prin actul normativ pentru care cabinetul şi-a asumat răspunderea se impunea
organizarea de licitaţii pentru transportatorii judeţeni, astfel încât transportul să fie făcut în condiţii de siguranţă.

După decizia CCR, reprezentanţii Consiliului Naţional al Elevilor au avertizat că, în urma deciziei, „problema
transportului elevilor va rămâne nerezolvată până când serviciile de transport nu vor redeveni servicii publice; în
caz contrar, operatorii de transport nu vor mai avea nicio obligaţie să transporte elevi şi să ofere reduceri pentru
aceştia – fenomen asupra căruia Inspecţia de Stat pentru Controlul Rutier (ISCTR) închide ochii cu bună ştiinţă. În 2018, de pildă, ISCTR a oferit amenzi pentru nerespectarea legis­laţiei în vigoare pentru doar doi
operatori de transport în toată ţara”.

Proiect de OUG

Pentru a rezolva problemelor generate de OUG 51 după decizia CCR, Guvernul va emite o ordonanţă de urgenţă, a anunţat premierul Ludovic Orban.

„A fost declarată neconstituţională (asumarea răspunderii, n.red.), aştept motivarea, emitem ordonanţă de urgenţă ca să rezolvăm problemele generate de Ordonanţa de Urgenţă 51. Pentru că nu s-au uitat să vadă, oare Ordonanţa 51 era constituţională, exista temei de urgenţă pentru adoptarea Ordonanţei de Urgenţă 51? (…) Eu
nu cred că este neconstituţională voinţa unui Guvern de a rezolva problemele oamenilor”, a afirmat Ludovic Orban, miercuri seară, la un post de televiziune.

 

 

CITEŞTE ŞI:

Rabla Bucureşti, etapa a II-a. Cui se adresează în mod special

Promisiuni 2020. Sute de milioane de euro pentru fluidizarea traficului în Capitală

Delphi Technologies, prezentă în România, a fost preluată de BorgWarner

 

Adaugati comentariu