Transportatorii şi-ar putea recupera o parte din supraacciză

Într-o întâlnire desfăşurată la Palatul Victoria, premierul Mihai Tudose le-a promis transportatorilor o nouă schemă pentru ramburasarea unei părţi din supraacciză.



camioane-transportatori-floteauto

Uniunea Naţională a Transortatorilor Rutieri din România – UNTRR a avut o întâlnire, la sediul Guvernului, cu prim-ministrul Mihai Tudose şi cu Ministrul de Finanţe, Ionuţ Mişa, pentru analizarea impactului creşterii accizei şi a preţului petrolului asupra preţului motorinei, prin analiză comparativă a preţurilor de la finalul lunii august (29 august) şi începutul lunii octombrie (3 octombrie).

„La întâlnirea precedentă pe tema majorării accizei la carburanţi, din data de 05 septembrie 2017, prim-ministrul a dat asigurări UNTRR că este deschis pentru a relua rambursarea unei părţi din supraacciză către transportatorii rutieri dacă se vor înregistra majorări de preţ la motorină proporţionale cu majorarea accizei după 15 septembrie şi 1 octombrie, ţinând cont de eventuale influenţe ale preţului petrolului şi preţului motorinei fără taxe şi TVA în România şi ţările învecinate. Având în vedere că majorarea accizei a avut un impact semnificativ în creşterea preţurilor la carburanţi, premierul a confirmat deschiderea ca o parte din supraacciza la carburanţi să fie rambursată transportatorilor rutieri”, spun reprezentanţii UNTRR.

În vederea stabilirii detaliilor necesare, UNTRR a solicitat o întâlnire de lucru cu Ministerul Finanţelor Publice prin care să se analizeze cifrele reale privind volumele alimentate şi diferenţele de preţ faţă de ţările vecine, pentru stabilirea mecanismului de rambursare a supraaccizei, cât şi cuantumul care ar urma să fie restituit, astfel încât să se asigure competitivitatea transportatorilor români în raport cu cei est-europeni. Propunerile întâlnirii de lucru ar urma să fie prezentate pentru aprobare ministrului de Finanţe şi premierului.

Reprezentanţii UNTRR reamintesc faptul că schema de rambursare a accizei suplimentare a funcţionat cu dificultate, iar transportatorii rutieri români care operează curse internaţionale au preferat să alimenteze în afara tării, transportatorii străini în tranzit au renunţat complet la alimentări cu carburant în România, iar transportatorii care efectuează transporturi naţionale, şi au avut posibilitatea, au alimentat în ţările din jur — de exemplu în Ungaria, unde costul carburantului fără TVA 27% şi acciză recuperabilă de la 3,5 la 5,5 eurocenţi era mai mic decât preţul similar din România, marele avantaj fiind dat de recuperarea facilă atât a TVA (60 de zile cu precizie şi fără controale sau alte cerinţe administrative), cât şi a accizei suplimentare.

„UNTRR a solicitat la acel moment măsuri care să menţină atractivitatea comercială a alimentării cu carburant în România, prin îmbunătăţirea sistemului de rambursare a taxei pe valoare adăugată (TVA) atât transportatorilor rutieri români, cât şi străini, astfel încât ţara noastră să devină un centru de alimentare de carburant în zona Balcanilor, precum Luxemburg în Europa de Vest. Astfel, România ar deveni mai competitivă, iar statul român ar urma să colecteze mai mulţi bani, nefiind necesară astfel o majorare a accizei la carburanţi”, conchid transportatorii.

 

 

Adaugati comentariu