Transportatorii Rutieri au protestat la ambasadele Germaniei şi Franţei

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a organizat un protest la ambasadele Germaniei şi Franţei cu privire la introducerea salariului minim pentru companiile din România care desfăşoară operaţiuni de transport internaţional spre/dinspre, în tranzit sau pe teritoriul celor două ţări.
transportatorii-rutieri-au-protestat-la-ambasadele-germaniei-si-frantei-floteauto

Până în prezent, UNTRR a realizat numeroase demersuri la nivel naţional, european şi internaţional, împotriva aplicării legilor salariului minim din Germania (MiLoG) şi Franţa (Macron) transportatorilor români, avertizând că acestea afectează libera circulaţie a serviciilor în cadrul Uniunii Europene.

Delegaţia UNTRR, formată din Ion Lazăr, director general Lazăr Internaţional, Cristian Băciucu, Director General Rombus Transport, Constantin Isac, Vicepreşedinte UNTRR, şi Radu Dinescu, Secretar General UNTRR, a fost primită în audienţă atât de Ambasada Republicii Federale Germania în România, cât şi de Ambasada Franţei în România.

transportatorii-rutieri-au-protestat-la-ambasadele-germaniei-si-frantei-floteauto
UNTRR a făcut numeroase demersuri împotriva aplicării legilor salariului minim din Germania şi Franţa transportatorilor români

În cadrul întrevederii de la Ambasada Republicii Federale Germania în România, reprezentanţii UNTRR s-au întâlnit cu Excelenţa Sa, Domnul Werner Hans Lauk, Ambasadorul Republicii Federale Germania în România, cu Sebastian Gromig, Șeful Secţiei Economice şi Comerciale, şi cu Cristina Raiciu, oficial Secţia Economică.

Delegaţia UNTRR a reclamat faptul că legea salariului minim creează un precedent periculos, deoarece se aplică şi altor ţări, dar şi faptul că modul de prezentare a fost incomplet, nefiind făcut în limba fiecărui stat membru UE deşi efectele le vizau şi pe acestea şi fără a se înţelege clar nici astăzi cerinţele autorităţilor germane către transportatorii români.

 

MiLoG este o lege generală care se aplică şi frizerilor din Germania şi transportatorilor din România. Credem că transportatorii români sunt victime colaterale şi de aceea MiLoG nu ar trebui să li se aplice. Am vorbit cu Excelenţa Sa Domnul Werner Hans Lauk şi i-am explicat că cerem Republicii Federale Germania să suspende aplicarea legii salariului minim şi pentru operaţiunile de transport de destinaţie şi origine în Germania până clarificăm toate aspectele la nivel european. Suntem de acord ca Germania să stabilească orice lege, dar efectele să nu depăşească graniţele ţării. Pentru firmele româneşti de transport măsura înseamnă personal suplimentar pentru raportare, costuri mai mari, fără ca şoferii să câştige suplimentar şi pericolul de a fi excluse din competiţie”, a declarat Radu Dinescu, Secretar General UNTRR.

Ambasadorul Ambasadorul Republicii Federale Germania în România a promis că va face toate demersurile pentru ca UNTRR să primească răspunsuri concrete, dar şi să faciliteze întâlnirea cu reprezentanţii Ministerului Muncii din Germania pentru a stabili dacă diurna intră în calculul salariului minim. O hotărâre a Curţii Europene de Justiţie (CEJ) din data de 12.02.2015 privind soluţionarea unui litigiu de muncă la nivel european, arată că diurna destinată să asigure protecţia socială a lucrătorilor detaşaţi dintr-un Stat Membru A, compensând inconvenientele cauzate de detaşare, care constau în îndepărtarea persoanelor interesate de mediul lor obişnuit – este parte a salariului minim din Statul Membru B în care a avut loc detaşarea.

UNTRR consideră că acelaşi principiu se poate aplica şi în calcularea diurnei acordate şoferilor români ca parte a salariului minim al acestora pentru transporturile internaţionale efectuate în Germania.

În cadrul întâlnirii de la Ambasada Franţei în România, delegaţia UNTRR s-a întâlnit cu Catherine Suard, Consiler de Rang I în cadrul ambasadei. La fel ca în cazul Germaniei, UNTRR a semnalat faptul că impunerea unui salariu minim de 9,61 euro/oră pentru transportatorii români este o măsură abuzivă, cu consecinţe grave în cadrul pieţei de transport europene. Delegaţia UNTRR şi-a arătat şi nemulţumirea asupra deciziei autorităţilor franceze de a aplica amenzi şoferilor estici pentru efectuarea perioadei de repaus săptămânal normale în cabina vehicului, deşi nu au fost publicate normele de aplicare ale legii publicate în iulie anul trecut, dar şi a violenţelor de anul trecut din parcări asupra camioanelor din România şi Polonia.

Doamna Suard a condamnat actele de violenţă îndreptate asupra transportatorilor din România şi Polonia. Totodată, oficialul francez a recunoscut faptul că există o interdependenţă economică între Franţa şi România şi că va transmite solicitările mai departe, astfel încât să se facă evaluări asupra impactului acestor legi asupra operatorilor economici din afara Franţei.

La protestele de la ambasadele Germaniei şi Franţei au participat reprezentanţii a aproape 50 de companii de transport locale. România este cea de-a doua ţară din UE unde se organizează un astfel de protest, după Polonia.

UNTRR va continua demersurile la nivel naţional şi european în vederea anulării efectelor acestor legi asupra transportatorilor români.
UNTRR – Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apară interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 13.000 de membri – operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.

 

 

Adaugati comentariu