Advertisement

transalpina
Home Infrastructură Transalpina va rămâne deschisă la iarnă pe sectorul Obârşia Lotrului (Vâlcea) – Curpăt (Alba)

Transalpina va rămâne deschisă la iarnă pe sectorul Obârşia Lotrului (Vâlcea) – Curpăt (Alba)

Transalpina (DN 67C), cea mai înaltă şosea din România, va rămâne deschisă şi la iarnă pe tronsonul cuprins între Obârşia Lotrului (Vâlcea) şi Curpăt (Alba), a anunţat Prefectura Vâlcea.

Cu toate acestea, circulaţia rutieră pe sectorul cuprins între kilometrii 59+800 (Obârşia Lotrului) şi 67+400 (Curpăt) va fi permisă doar pe timpul zilei, între orele 8.00 -18.00, la o viteză maximă de 30 km/h şi doar pentru autovehiculele cu masă mai mică de 7,5 tone.

Decizia a fost luată la propunerea prefecţilor celor două judeţe, pentru a facilita accesul turiştilor în staţiunile montane din munţii Parâng, în acest sens fiind semnat şi un protocol între direcţiile regionale de drumuri şi poduri Craiova şi Cluj, care se vor ocupa, prin secţiile din Vâlcea şi Alba, de deszăpezire şi asigurarea permanenţei pe acest sector de drum.

„Este pentru prima dată de la deschiderea acestei şosele montane, printre cele mai spectaculoase din România şi cu peisaje absolut încântătoare, când Drumurile Naţionale deszăpezesc şi permit circulaţia pe timpul iernii pe un traseu destul de căutat de iubitorii muntelui. Chiar dacă se va circula doar pe timpul zilei, sunt convins că turiştii vor găsi utilă această variantă de a ajunge în staţiunile montane din munţii Parâng, pentru a schia sau pentru relaxare, practic drumul de la Alba Iulia către Voineasa fiind cu peste 100 de kilometri mai scurt decât varianta pe Valea Oltului. Este un prim demers pe care l-am făcut pentru a dezvolta turismul din Vâlcea şi pe timpul iernii şi îmi exprim speranţa că în următorii ani se vor găsi şi soluţiile ca pe toată şoseaua Transalpina să se poată circula măcar pe timpul zilei tot timpul anului”, a precizat prefectul judeţului Vâlcea, Sebastian Fârtat.

Pentru asigurarea viabilităţii acestui sector de drum în lunile de iarnă, autorităţile din Vâlcea spun că, potrivit protocolului dintre cele două direcţii regionale de drumuri, se va acţiona cu şase utilaje multifuncţionale de deszăpezire şi două încărcătoare, fiind în curs de asigurare şi stocurile de materiale antiderapante necesare, respectiv 1.100 tone de sare şi 1.100 de tone de nisip.

 

CITEȘTE ȘI:

Flotă de autoturisme 4×4 pentru Administrația Națională ”Apele Române”

Ministerul Dezvoltării va achiziționa 150 de microbuze pentru transportul elevilor

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...