Advertisement

toyota mazda parteneriat colaborare - floteauto
Home Piaţa auto Analize de piață Toyota și Mazda, un parteneriat de anvergură în sectorul auto

Toyota și Mazda, un parteneriat de anvergură în sectorul auto

Deocamdată, nu se pune problema unei fuziuni între cel mai mare constructor auto mondial (pentru moment) și unul dintre producătorii auto având cea mai rapidă revenire din ultimii ani. Însă parteneriatul oficial dintre Toyota și Mazda promite să agite mult apele în industria auto.

În data de 13 mai 2015, Akio Toyoda (CEO Toyota) și Masamichi Kogai (CEO Mazda) au semnat un acord cu tentă istorică, marcând începutul oficial al unui parteneriat pe termen lung, reciproc avantajos și care, practic, va ajuta cele două companii să-și eficientizeze costurile, dar și să ofere produse cât mai competitive pe piață.

toyota mazda parteneriat colaborare - floteauto
Stânga: Toyota CEO Akio Toyoda. Dreapta, Mazda CEO Masamichi Kogai. Începutul unui parteneriat pe termen lung

Toyota este deja un etalon pentru tehnologia mașinilor hibride, iar proaspăt lansatul model cu propulsie fuel-cell pe hidrogen, Toyota Mirai, reprezintă vârful de lance al japonezilor pentru ceea ce ei consideră că va este soluția de viitor în domeniul auto. De cealaltă parte, Mazda a reușit să uimească pe toată lumea prin noile tehnologii Skyactiv, care eficientizează soluțiile de propulsie convenționale, dar oferind un preț mult mai avantajos pentru mașinile cu această tehnologie.

O comisie comună va fi  creată pentru a evalua modul cel mai bun de a utiliza punctele forte ale fiecărei companii. Comisia va încuraja colaborarea extinsă și semnificativă într-o serie de domenii, inclusiv tehnologii avansate de siguranță și de mediu.

Cu ocazia semnării acordului, președintele Toyota Akio Toyoda, a declarat: „După cum reiese din tehnologia SKYACTIV și design-ul KODO-Soul of Motion, Mazda a demonstrat că se gândește mereu la  vehiculele și tehnologiile viitorului, reușind în același timp să rămână loială principiilor sale de baza în producția de automobile. În acest fel, Mazda aplică idealul cel mai drag pentru Toyota: de a produce mașini din ce în ce mai bune. Sunt foarte încântat de faptul că cele doua companii  împărtășesc aceeași viziune și vor lucra împreună pentru a construi mașini mai bune.  Nu mă pot gândi la nimic mai minunat decât să aratăm lumii – împreună – că următorii 100 de ani de automobile vor fi la fel de distractivi ca primii 100. ”

Reprezentând Mazda, Presedinte și CEO Masamichi Kogai a spus:. „Toyota este o companie care a demonstrat hotărârea de neclintit cu care acționează în mod responsabil pe probleme globale de mediu și de procese viitoare de producție în ansamblu. Am, de asemenea un respect imens pentru devotamentul Toyota în urmărirea construiri de mașini mai bune prin inovare continuă. În plus, Mazda se identifică cu modul în care Toyota își prețuiește rădăcinile și toate comunitățile în care este implicată. Nu este de mirare că Toyota primește în schimb același respect. Sper că, lucrând împreună pentru a face mașini mai bune, putem ridica valoarea mașinilor în ochii consumatorilor și putem în același timp crește capacitatea de producție, a orasului nostru Hiroshima, și a tuturor comunităților în care suntem implicați.”

Colaborarea anterioară între Toyota și Mazda a inclus acordarea de licențe pentru tehnologiile hibride Toyota către Mazda și producția de automobile compacte pentru Toyota la fabrica Mazda din Mexic.

Toyota și Mazda recunosc că există o suprapunere considerabilă între filosofia corporativă Mazda de a aduce bucurie oamenilor prin intermediul automobilelor și angajamentul Toyota de a produce mașini mereu mai bune, precum și perseverenta pentru realizarea reformelor structurale la nivelul companiei în scopul atingerii unei competitivități reale și a unei  creșteri economice durabile. Acest ultim acord va depăși cadrul tradițional de cooperare, cu scopul de a crea un nou set de valori pentru autoturisme, printr-o colaborare pe termen mediu și lung.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Piața auto
Analize de piață

Tendințele care vor domina piața auto în următorii 15 ani

Piața auto globală trece printr-o schimbare radicală care o va influența masiv...

autoturisme
Analize de piață

APIA: Exporturile de autoturisme noi au însumat 12 miliarde de euro în 2024

În anul 2024, România a exportat autoturisme noi în valoare de aproximativ...

Înmatriculările
Analize de piață

Înmatriculările de mașini pur electrice au scăzut cu 28,4% în ianuarie 2025

Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 5,9% în luna ianuarie 2025,...

piața auto
Analize de piață

Piața auto 2025: Vânzările de mașini pur electrice vor avea o revenire remarcabilă, dar hibridele vor fi vedetele

Într-o prognoză privind vânzările de autovehicule în 2025, Asociația Producătorilor și Importatorilor...