Numărul autoturismelor hibride şi electrice vândute în România, în primele 7 luni ale anului, a crescut cu 62,09%, până la 402 unităţi, comparativ cu 246 de exemplare consemnate în aceeaşi perioadă a anului anterior. Cu 258 de unităţi vândute, cea mai comercializată marcă pe acest segment a fost Toyota.
Datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA) arată că, în perioada ianuarie – iulie 2016, vânzările de autovehicule ecologice au reprezentat echivalentul a 0,7% din totalul autoturismelor noi comercializate la nivel naţional.
Numai în luna iulie, au fost vândute 95 de maşini „verzi”, în creştere cu 58,3% faţă de luna anterioară, când s-au înregistrat 60 de unităţi comercializate.
Totodată, în primele şapte luni din 2016, statistica arată că au fost achiziţionate 402 de autoturisme hibride/electrice 100%, în creştere cu circa 62%, în comparaţie cu acelaşi interval din 2015, când numărul acestora era de 246 de unităţi.
În topul celor mai comercializate mărci auto ecologice, din ianuarie până în iulie, se regăsesc:
- Toyota (258 de unităţi, +61,3% faţă de primele 7 luni din 2015),
- Lexus (86 de unităţi, +207,1%),
- BMW (15 unităţi, niciun autoturism în primele 7 luni din 2015)
- Land Rover (10 unităţi, -33,3%).
Datele APIA relevă că, pe întreg anul 2015, numărul autovehiculelor electrice şi hibride noi vândute în România a fost de 495 de unităţi, mai mult decât dublu (110%) comparativ cu anul 2014, când au fost comercializate 236 de unităţi.
Companiile incep sa isi schimbe abordarea politicii de flote user-chooser si se orienteaza spre fleet greening. In practica, schimbarea nu e usoara caci are impact major in buget, iar valoarea de revanzare inca nevalidata de piata este un pariu riscant pe electrice si hibride. Un pas in fata de la furnizorii dispusi sa ofere buy-back si trade-in e binevenit.
Companiile trec gradual de la politicile de flota user-chooser la abordari de tip fleet greening. Pariul pe electrice si hibride e inca riscant – din cauza valorilor reziduale incerte in prezent. Furnizorii care fac un pas in fata ofera buy-back si trade-in, pentru a mentine interesul comercial ridicat pe aceste propulsii.