Top 3 provocări majore pentru managerii de flote

Cele mai mari dificultăţi cărora trebuie să le facă faţă managerii de flote sunt costurile legate de consumul de carburanţi, angajarea şi menţinerea pe post a şoferilor şi reglementările legislative. Totodată, pentru a spori eficienţa consumului, 76% dintre companii investesc în instruirea şoferilor.

În perioada aprilie-iunie 2014, compania britanică de consultanţă ReputationInc a efectuat la solicitarea Goodyear un studiu pentru a depista problemele cu care se confruntă managerii de flote din Europa.

Studiul a cuprins 24 de întrebări şi a fost distribuit către administartorii de parcuri auto din nouă ţări: Belgia, Franţa, Germania, Italia, Luxemburg, Olanda, Polonia, Turcia şi Marea Britanie. Sondajul realizat în rândul a 600 de manageri de flote arată că 40% dintre administratorii parcurilor de maşini spun că provocarea majoră cu care se confruntă este costul carburanţilor, 25% dintre respondenţi arată că problema cea mai dificilă este angajarea şi menţinerea pe post a conducătorilor auto, iar pentru 11% dintre participanţii la sondaj cele mai importante chestiuni le reprezintă reglementările legislative. De fapt, acest ultim aspect este apreciat de marea majoritate a celor intervievaţi drept elementul principal care are un impact major asupra modului în care flotele îşi pot creşte profitabilitatea şi sustenabilitatea.

Un alt rezultat al acestui studiu realizat la nivel european este că 68% dintre reprezentanţii companiilor cu flote auto au subliniat necesitatea unor investiţii în întreţinerea drumurilor şi s-au declarat în favoarea armonizării prevederilor legislative şi a reglementărilor în vigoare. De altfel, majoritatea transportatorilor doresc ca Uniunea Europeană să joace un rol mai important în sprijinirea acestei industrii. Şi asta, deoarece impactul reglementărilor legislative la nivelul Uniunii Europene este o problemă majoră, mai ales pentru transportatorii rutieri care deţin flote mai mici, cuprinse între 20 şi 50 de autovehicule.

Mai mult de jumătate dintre managerii de flote (60%) consideră că, în acest moment, este necesară acordarea unor stimulente pentru vehicule ecologice şi pentru flotele care investesc în vehicule aerodinamice şi în pneuri eficiente din punctul de vedere al consumului de combustibil. Totodată, 68% dintre respondenţI se pronunţă în favoarea armonizării reglementărilor europene, mai ales că noul Parlament European îşi va definitiva în curând agenda pentru următorii patru ani.

Sondajul nostru indică faptul că departe de a se opune abordării Uniunii Europene referitoare la reducerea emisiilor de carbon, industria de transport înţelege necesitatea ca flotele să devină ecologice şi eficiente din punctul de vedere al combustibilului. După convocarea Parlamentul European şi a Colegiului comisarilor europeni, vom atrage atenţia asupra provocărilor majore pe care le are de surmontat industria de transport rutier de mărfuri din Europa. Este vital ca regimul de reglementare să sprijine flotele pentru a deveni tot mai sustenabile”, a afirmat Michel Rzonzef, vicepreşedintele Goodyear Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMEA, engl.).

Concluziile rezultate în urma sondajului vor sta la baza unei Cărţi albe pe care Goodyear o va lansa, pe 14 octombrie 2014, în cadrul unui simpozion organizat la Bruxelles.

“La acest eveniment, aşteptăm cu nerăbdare să împărtăşim noutăţile şI recomandările noastre cu membrii legislativului de la Bruxelles, cu administratorii parcurilor de vehicule şi cu reprezentanţii industriei de transport”, a conchis Michel Rzonzef.
Simpozion Goodyear din acest an, dedicat viitorului mobilităţii, continuă evenimentul din 2012 ce şi-a concentrat lucrările pe problemele legate de eficienţa combustibilului.

 

Solicitări-cheie

  • 68% dintre managerii flotele vor investiţii în întreţinerea drumurilor
  • 68% se declară în favoarea armonizării reglementărilor la nivelul Uniunii Europene
  • 60% solicită facilităţi pentru flotele verzi şi pentru cele care investesc în vehicule aerodinamice şi în anvelope eficiente din punctul de vedere al eficienţei consumului de combustibil.

(Articol publicat în revista AutoExpert Flote, septembrie 2014)

Adaugati comentariu