TOP 10 mărci în România în aprilie 2020

La fel ca pe întregul continent, și în România înmatriculările au scăzut dramatic în luna aprilie. Totuși, scăderea nu a fost chiar atât de mare, pentru că nici pandemia nu ne-a lovit foarte rău. Iată top 10 mărci în România în aprilie 2020, în plină perioadă de izolare.
parcare

Se spune că în vreme de criză se fac cele mai bune afaceri. După asta par a se fi ghidat și românii, care au cumpărat în continuare mașini. Nu la fel ca într-o lună normală, ci la jumătate, ce-i drept: înmatriculările au scăzut în aprilie 2020 cu 50% față de aceeași lună de anul trecut, ajungând la 4.321 unități. Sigur că este o scădere importantă, însă, dacă o raportăm la cele mai afectate piețe din Europa, remarcăm că stăm bine.

TOP 10 mărci în România în aprilie

💡 Vezi aici când își va reveni piața auto! 💡

O singură companie, Peugeot, a înregistrat o creștere a înmatriculărilor în aprilie, însă situația trebuie privită cu o mică rezervă: unele dintre exemplare ar fi putut fi cumpărate înainte de perioada critică. În rândul mărcilor care au regresat, cel mai bine s-a comportat Porsche (deh, românii n-au gusturi rele și nici bani puțini, pare-se), cu o cădere de 12%, urmată de BMW (-14%). În traducere liberă, România rămâne premium până la moarte!

ClasamentMarcăVariație % apr.2019 - apr 2020
1Peugeot+15%
2Porsche-12%
3BMW-14%
4Toyota-16%
5Lexus-20%
6Mini-21%
7Dacia-37%
8Kia-38%
9SsangYong-40%
10Citroen-42%

Dacă ne referim la volume absolute înmatriculate, recordmanul clasamentului ”top 10 mărci în România în aprilie” este băștinașul Dacia, la distanță uriașă de al doilea clasat, VW, podiumul fiind completat de Skoda. Singurul brand care a mai reușit să depășească bariera de 300 de unități a fost Renault, în timp ce Ford a căzut sub această valoare, chiar dacă uzina din Craiova ar fi trebuit să convingă mai mulți români să se orienteze spre un model autohton.

ClasamentMarcăUnități înmatriculate în România, apr. 2020
1Dacia1.397
2Volkswagen338
3Skoda325
4Renault318
5Ford271
6Peugeot231
7Toyota221
8Hyundai199
9BMW187
10Mercedes-Benz115

Ne așteptăm ca această tendință de scădere să se domolească în luna mai, iar piața internă să ia ceva avânt începând cu luna iunie, în ipoteza că nu vim mai avea un al doilea val de infectări cu Covid-19.

Surse: ACAROM și DRPCIV

Adaugati comentariu