Finalizarea lucrărilor de modernizare a sectorului DN2 – A2 pe Centura Bucureşti (DNCB) vor fi realizate de Tirrena Scavi, anunţă Ministerul Transporturilor.
Contractul are o valoare de 235,747 milioane de lei fără TVA, sursa de finanţare fiind Fondul de Coeziune în cofinanţare cu Bugetul de Stat.
Obiectivul principal al acestui proiect este modernizarea a 11,524 kilometri din centura rutieră a municipiului Bucureşti, sector DN 2 (km 12+300) – A2 (km 23+750), constând în principal în sporirea capacităţii de circulaţie de la 2 benzi la 4 benzi de circulaţie (câte două pe sens) şi eliminarea unor intersecţii la nivel prin realizarea unor noduri rutiere, a unor pasaje noi precum şi reabilitarea pasajelor şi a podurilor existente pe acest sector de drum naţional.
Durata contractului încheiat cu Tirrena Scavi este de 75 de luni şi cuprinde 15 luni perioada de execuţie şi minimum 60 luni perioada de notificare a defecţiunilor.
Pentru modernizarea actualei Şosele de Centură la patru benzi, CNAIR a divizat investiţia în mai multe tronsoane. Astfel, segmentul cuprins între DN 2 – A2 este Lotul al doilea de pe sectorul cuprins Autostrada A1 Bucureşti – Piteşti şi Autostrada A2 Bucureşti – Constanţa
Segmentul DN 2 – A2 este finalizat doar în proporţie de 7%.
Povestea lui a început în 2012, odată cu semnarea contractului cu Tehnologica Rodion, care, în 2015, a intrat în insolvenţă. În februarie 2018, licitaţia pentru continuarea lucrărilor a fost câştigata de Asocierea Sinohydro Corporation (China) – Nord Vest Infrastructa şi Servicii. Atribuirea a fost contestată, astfel încât CNAIR a reluat procedura de achiziţie publică, estimând, totodată, că lucrările se vor încheia cel mai târziu în 2021.
CITEŞTE ŞI:
Renault închide dealeri și se concentrează pe vânzările on-line
CNAIR: Începe programul de revizii tehnice pe şosele
Porsche România începe comercializarea staţiilor de încărcare electrice. Cât costă
Comentați?